Fixat...

... å klart.

Mina 15 minuter om dagen är avklarade... ingen disk... plockat iordning lite... å som en liten bonus har jag nu äntligen bestämt mig... ja jag fick lite hjälp av min äldsta dotter när jag rådfrågade henne... för jag kunde inte bestämma mig för vilken...


... tavla jag skulle ge till min näst äldsta dotter imorgon när hon fyller år.

Hade lite planer på att måla en annan tavla till henne... jag har en idé som kan bli bra... men den får ta och mogna lite till.

Det är rätt komiskt egentligen... eller så är det tragiskt utan att jag fattar det... men det tror jag inte.
Jag brukar skoja lite ibland på mina föreläsningar om hur jag en gång sa till Leffe när han ifrågasatte min ekonomiska planering innan en jul för rätt länge sedan... det handlade om att handla julklappar till mina barn å jag hade som vanligt bränt alla mina stålar på annat... å jag skämmdes som fan... och ville försvara mitt beteende.

-"mina ungar blir glada om jag målar en teckning till dem". sa jag till honom.

Det var några år sedan och absolut inte sant... klart att de ville ha riktiga julklappar... vill inte alla barn det?

Nu är de blivit äldre mina barn... å när jag frågar dem om vad de vill ha av mig så brukar svaret bli.

-"en tavla".

Naturligtvis så blir jag jätteglad över att de gillar mina tavlor... å brukar dra mig till minnes den gången då jag skämdes över att jag bränt en massa stålar å sa åt leffe att de nöjde sig med en teckning... (till saken hör väl att det faktiskt löste sig med julklapparna den julen... till slut... ullared *L*)... å förundras en smula över livet...

Kommentera inlägget här :