Handlingar...

... är finfina grejer för att bli av med ångest...

Att lösa ett problem tvingar mig att ta del av en lösning... och för mig är lösningen ofta att göra tvärtom... det lärde jag mig när jag skulle bli drogfri... att det enda jag behövde göra var tvärtom... istället för att peta i mig något så kunde jag skita i det... förbluffande enkel lösning... fattade inte varför det tog mig över trettio år att fatta det... men va fan... bättre sent än aldrig *L*.

Hade ju lite ångest för att jag inte svarat på kommentarerna här på bloggen... ett mycket enkelt problem att lösa... så jag gick till handling å gjorde tvärtom... svarade.

Satt här utan att ha gjort mina 15 minuter om dagen... hade ju varit ute och flängt och kände mig lite trött... tänkte strunta i det idag... men så tänkte jag på att jag kunde göra tvärtom... nu direkt utan att tänka efter en gång till... rätt enkelt... tanke, beslut och handling... tömma tvättmaskinen... hänga upp tvätten... fylla på en ny tvätt... och eftersom det gick snabbt så hann jag som grädde på moset...
 

... diska... och...


... ställa ner några kaktusar i mitt fönster.

Det var väl investerade 15 minuter...  

Så nu sitter jag här... nöjd och belåten... tänk vad några enkla handlingar gör med mitt humör... å att det är så enkelt...

Kommentera inlägget här :