Idioter...


... säger mig mycket...


... om hur JAG MÅR.

Visst är det väl ett intressant faktum att antalet idioter tenderar att öka markant när jag har ett sunkigt mående... jag anar ett samband... och detta är ju oerhört goda nyheter... eller ja nyheter är väl inte riktigt sant... har ju vetat om detta en ganska lång tid nu.

Konstigt att det alltid känns som en nyhet när jag kommer på det... hur kunde jag glömma bort det?

Just idag så har jag inga som helst problem att se sambandet... det har jag aldrig när det inte finns några idioter i mitt liv... mina problem verkar ha med minnet att göra... eller kan det vara så att vissa delar av min hjärna (typ förståndet) stängs av när det börjar dyka upp idioter i mitt liv... ni vet det där utrymmet där jag fattar att jag har ett visst ansvar för vilka jag låter flytta in mellan mina öron.

Jag påstår inte att jag gillar alla människor... eller ens att jag förstår mig på vissa typer som gör helt sinnesjuka grejer... jag kan starkt ogilla många människors handlingar och med rätta fördömma de handlingarna som helt går emot alla tänkbara regler som vi behöver för att kunna respektera varandra... men i de fallen så kanske det inte handlar om de idioter som jag skriver om här... det finns givetvis handlingar som är helt oacceptabla.

Nä jag snackar om de där gångerna då jag tycker att tanten i affären tar för lång tid på sig... eller när jag blir förbannad på att mina nära och kära inte kan läsa mina tankar och förstå hur jobbigt jag har det just nu... ni vet sådana grejer... när jag stör mig på vardagen... och inte har ett dugg lust att se min del i problemet... som t.ex. kan vara något så enkelt att jag struntat i att äta... sova... eller skitit i att göra det jag borde gjort... för flera dagar sedan... ja de gånger då jag skapar idioter för att slippa ta mitt eget ansvar... eller kanske är rädd av någon anledning... just rädsla har skapat många idioter i mitt liv.

Jaja... vet väl inte riktigt varför jag kom att skriva om det här just nu... kanske för att jag tyckte att det var en provocerande rubrik... något som kunde väcka intresse... ja fan vet... eller... å det är väl vad jag vill ska vara anledningen... så ville jag påminna mig om fyra bra och tänkvärda meningar... som eliminerar många idioter... inget jag hittat på själv även om jag önskat att det förhöll sig så... nä dessa meningar har jag snott rakt av...

Var sann i ditt tal.
Ta ingenting för givet.
Ta ingenting personligt.
Gör ditt bästa.

å med ett tillägg så gör vi dessa meningar till fem *L*... här kommer den femte...

Var snäll.

Jag gillar verkligen dessa meningar...

Kommentarer :

#1: Anonym

Var sann i ditt tal.

Ta ingenting för givet.

Ta ingenting personligt.

Gör ditt bästa.



Verkligen bra ord...



Varma Kramar

skriven
#2: peter

Ja jag läste dem i en bok... tror det har med nåt Indianskt att göra... typ fyra regler för ett lyckligt liv eller nåt L.

(((kram)))

peter

skriven
#3: Anonym

Men de stämmer ju verkligen...tycker ja iaf...

Ha en super bra dag!!

Kram

skriven
#4: Kicki

Visst finns d mycket s.k idioter som får mig att göra tokiga saker...jaa...d finns många av dom men d e jag som skapar dessa för att själv slippa ta ansvar för mina handlingar...i mitt fall är d ju maten som e den stora boven i mitt drama...jag "tröstar" mig med mat..lr mackor å godis...mina "idioter" säger nått som sårar mig lr vad d en handlar om...den enda idioten i dramat e JAG...JAG som inte klarar av att inte ta den där mackan som inom fem minuter blivit tio... eller äta chokladkakan på två röda...bara för att d e tristess i min tillvara pga sjukskrivningen´, jag VILL jobba men inte min kropp...ja du Peter...IDIOTEN e jag som ska bli den där vackra å värdefulla människan..men jag vet inte när, jag måste ju börja älska mig själv å se mig som en person värd att älska...ojoj..nu blev d djupt!!haha...ha d bäst å ta hand om dig

skriven
#5: peter

Ja jag tycker också att det är himla tänkvärda meningar... så enkelt L.

Det är ju inte ovanligt att vi gör som du beskriver... jag är själv en mästare på att lägga över ansvaret för mina handlingar på... ja vem som helst L... vad jag gjorde till en början var att sätta upp lappen... ja du vet... "vacker och värdefull" på badrumsspegeln... för det är precis som du säger... vi ÄR idioter (nu skoja jag till det lite men det jag menar är att våra hjärnor är helt enkelt lätta att manipulera t.ex. med affirmationer).

Leta medvetet efter det vackra i dina närmsta vänner... ge dem komplimanger... bekräfta dem... jag kan lova att du kommer att märka en skillnad i ditt eget mående.

(((kram)))

peter

skriven
#6: Kicki

Tack för dina kloka ord, vet du!!...du skulle kunna förmedla d du skriver till så många fler å ge dessa ett lyft i tillvaron...dina kloka ord ger mig aha upplevelser titt som tätt...sen är d ju en annan sak att kunna få till d i praktiken...jag vill så gärna kunna leva ett liv utan maten som en "tröst"...att inte köpa på mig ett fyrpack med Mazariner å trycka i mig i bilen för att ingen ska se...VEM fan tror jag att jag lurar...de andra???...noppe d ser nog hur jag fyller upp kilona...d e ju bara mig själv jag sårar och skadar!!...kramelikram å ha d

skriven
#7: peter

Jag kan egentligen aldrig hjälpa någon mer än mig själv... men genom att göra bra saker (som i mitt fall är att skita i och peta i mig droger i första hand) TILLSAMMANS med andra så hjälper vi varandra... det blir liksom hjälp till självhjälp... att ensam är stark är det troligtvis ett gammalt fyllo som hittat på... för det är inte sant... du + jag = en kraft starkare än oss själva... VI.

(((kram)))

peter

skriven
#8: Anonym

Jag lägger till en punkt på din lista, om det är ok;))

* Var snäll



TACK, för dina ord, nu orkar jag 2 min till....

skriven
#9: peter

Det är smart att vara snäll... å jag tror nog allt att jag tar och ändrar lite i mitt inlägg nu L... tack... å du jag tror på dig även när du inte tror på dig själv... jag hade vänner som gjorde det för mig när jag vacklade å det funkade ju för mig.

(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :