Bonde förebygger pälsallergi...

... genom att ta emot barn och låta dem vara med i ladugården.

Ja det var det skvallret som fastnade i mitt huvud idag... en tjej berättade om en bonde som tog emot barn och lät dem exponeras i en miljö av kor å grejer... å att det tydligen var bra.

Min favorittanke... ni vet... "sen"... "ska bara"... och "i morgon"... tog omedelbart fasta på denna idé *L*.

"För fan peter" sa mitt huvud åt mig... "har du hört talas om dammallergi?"... "jag har fått en idé"... "om du låter...


...dammsugaren stå kvar där i hörnet så kan du bota dammallergi"... "å inte nog med det... den kommer att hålla betydligt längre också".

Först så tyckte jag nog att det lät rätt vettigt *L*... sen tänkte jag efter en smula... på det där med livslängden... den är rätt gammal min dammsugare för att vara så lite använd... man kan nästan säga att den är som ny... å det är inte bara bra... t.ex. kan jag inte längre få tag på dammsugarpåsar som passar... det är sax å silvertejp som gäller... rätt jobbigt faktiskt.

Är det någon som läser detta och har ett gäng dammsugarpåsar till en Melissa 1400 liggande så är jag spekulant *L*.

Jag har ingen dammallergi... däremot har jag en ganska stor släng av "skjuta upp till imorgon allergi"... å det är väl den jag ska ta itu med först... men visst gillar jag bondens idé *L*.

Kommentarer :

#1: ingalill

god morgon... ha ha ha .. ja, det är fantastiskt vilka sunda resonemang våra hjärnor kan föra. jag känner igen det "snus-förnuftiga"..resonemanget jag för och brukar sedan granska mina motiv..ja, du förstår,,även om det var klockrent vad gäller damsugaren så händer detta titt som tätt i alla möjliga sammanhang. ha en BÄST fredag, du underbara människa! kram ingalill

skriven
#2: peter

Ja snacka om att jag behöver andra människor i mitt liv... inne i mitt eget huvud så kan det ju väääääääldigt lätt resoneras fram typ vilket nonsens som helst L... det är ju mellan MINA öron som MINA defekter bor L.

Å ha du en underbar dag också vackra och värdefulla människa.

(((kram)))

peter

skriven
#3: knisse

haha känner igen det syndromet... häromdagen när jag kom in på min eftervård låg två häften vid namn "veckostädning" och "storstädning" sponsrad av grumme tvättsåpa. Tyckte det var bra så ja tog dom, hoppas ja använder "check-listorna" också.. Trevlig helg! Vi har mini-konvent här 1 November, kommer du? Kram ---> www.grumme.nu/stad/veckostadning.asp

skriven
#4: peter

Ett minikonvent låter faktiskt lockande L... såg att jag var pappaledig den helgen så det är mycket möjligt att vi kanske dyker upp några stycken från Halmstad... jaja den som lever får se L.

Kollade upp det där med veckostädning... hmmm... tänkvärt L.

(((kram)))

peter

skriven
#5: knisse

Kommer bli fint konvent biljetter kostar 60kr och det finns begränsat antal tror jag... Skulle vara roligt o ses, kommer nog bli grymt, de e till o med count down, kan väll vara roligt o få vara åskådare till ett sånt, eftersom jag aldrig fpått vara de haha.. kram

skriven
#6: peter

Ja ibland så är det skönt att "bara" vara åskådare... ska ta ett snack med Tobias om konventet... (((kram)))

skriven
#7: H

Hej...var faktiskt inne på en sida som heter dammtussen.se (enbart för din skull... ;-) dom har dammsugarpåsar till din dammsugare!! Beställ, få hem i brevlådan...smidigt va?

KRAM "H"

skriven
#8: H

en massa andra saker också...kolla bara....



Doftkulor potpourri är fyllda med väldoftande oljor som fyller rummet med en underbar doft när du dammsuger. bara 19 spänn....

skriven
#9: peter

Tack min underbara och för mig hemliga vän... jag blir såååå glad för att du bryr dig och hjälper mig i mitt projekt... jag har naturligtvis lagt in denna sida under mina favoriter.

Hoppas att jag någongång kan få göra något för dig.

(((kram)))

peter

skriven
#10: peter

Nu har jag beställt nya dammsugarpåsar... blev tyvärr lite ivrig så doftgrejerna får jag ta nästa gång... woow... haja viket jobb jag har haft med silvertejp å sax innan jag fått det att funka.

TACK!!!

(((kram)))

peter

skriven
#11: H

Nästa gång...? som jag fattat det så räcker ett fempack dammsugarpåsar i flera år?

Jo jag är hemlig, du känner inte mig, men jag vet vem du är..har sett dig på konvent och blivit glad över att du finns....

Kram på dig, ha en bra dag!

skriven
#12: peter

ja det har du ju rätt i... min dammsugare har ju några år på nacken utan att för den skull vara vidare sliten... skulle nästan vilja påstå att den kan beskrivas som att de fortfarande är i nyskick... jag ska se om det verkligen kunde stämma att jag inte ens behövde betala för frakten nu när mina påsar kommer... å sen slår jag till... doftdammsugning låter ju helt fantastiskt... å har du sett mig på konvent så har du säkert märkt att jag ofta är blir glad för att du är där också... jag trivs tillsammans med oss.

(((kram)))

peter

skriven
#13: H

=) Hihi...känns som om du skulle ha en egen chatt på din blogg! Men jag kan berätta en hemlis....dessa doftkulor kan man köpa i andra affärer också.

Fan, du e cool! ;-)

vi ses kanske....

/H

skriven
#14: peter

Jag kommer inom en mycket snar framtid att köpa doftkulor till min dammsugare... min nyfikenhet inför detta fenomen vet inga gränser L... å tack... kanske är vi alla rätt coola egentligen... å föresten så VET jag ju att jag sett dig eftersom du sett mig och vi typ hänger på samma ställe (konvent)... skillnaden är bara att du VET vem jag är... nästan lite fusk... men rätt skoj för mig att fundera på när jag åker på nästa konvent... eller??

(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :