Snart dax...

... för ett nytt avsnitt av IDOL.

Jag hatar att älska detta program *L*.

Mina känslosvängningar över hur illa jag kan tycka att några blir behandlade... kontra hur mina ögon fylls av glädjetårar när någon blir glad.




mmmm... lite förundrar är jag allt över att jag reagerar så stark.

En sida i mig gör fullständigt uppror över hela idén med programmet... det är sidan som slåss för vårt lika värde... som lider över att människor blir dissade offentligt... som VET att vi ALLA är bra på något... och som inte för ett ögonblick går på någon myt om att vi skulle bli lyckliga över att bli IDOLER.

Men någonstans så gillar jag det mänskliga... det sårbara mänskliga som jag också kan uppleva i detta program... hur vi ALLA bär en önskan om att bli SEDDA... hur viktigt det är med bekräftelse... och hur djupt detta behov är.

Låt mig komma ihåg hur viktigt det är för mig att berätta för dem jag älskar hur mycket de betyder för mig... låt mig få känna mig VACKER och VÄRDEFULL genom att se på min omgivning med KÄRLEK.

Kommentarer :

#1: Anonym

Bra blogg!

skriven
#2: peter

Tack... det värmer att höra L

skriven

Kommentera inlägget här :