Vi snackade relationer...

... på den Indiska festen hemma hos min vän idag.

Visst är det SPÄNNANDE att snacka relationer *L*... ofta handlar det om tvåsamhet... men relationer är ju så mycket större... jag har ju MASSOR av olika relationer med hur många människor som helst.

Å så slog det mig... när jag mår toppen... känner mig värdefull och vacker... då har jag inga som helst relationsproblem... när jag är lycklig så är jag oerhört förstående *L*... när jag ser kärleksfullt på min omgivning har jag inte svårt att acceptera olika åsikter.

Kommer ihåg när jag var i en tvåsamhetsrelation senast och det blev lite tjafs å så... så hände det sig att jag ringde min sponsor... å han sa ofta till mig att göra något annat än att stanna i problemet... "baka en chokladtårta" sa han åt mig.

Å det funkar... när jag slutar vara en del av problemet... då öppnar jag för lösningen.

MINA PROBLEM... handlar VÄLDIGT sällan om andra människor... nä mina problem handlar oftast om mig själv... och paradoxalt nog så är det när jag ser på min omgivning med kärlek som jag kan ta del av lösningen.

Kommentera inlägget här :