Bakfull...

... är jag inte längre.

Det är så att säga ett resultat av att inte dricka sprit... jag blir inte bakfull längre.
Drabbas inte längre av minnesluckor... eller hamnar i slagsmål.
Min första känsla när jag vaknar är inte ångest... och sängen jag ligger i är oftast min egen.

Och jag går inte längre och lägger mig med någon jag inte vill vakna med.

Man kan kanske tro att jag är nykter för att slippa...


... att vakna bakfull.

Men nä... bakfylla kan jag leva med.

Jag är nykter och drogfri för att jag är nyfiken... på hur det är att leva i verkligheten.
för att jag vill se vem jag är... på riktigt.

Jag är inte rädd för katastrofer... jag är rädd för att vara lycklig.
Men å andra sidan så är jag inte längre så rädd för att vara rädd...


... och det gör mig fri...

Kommentera inlägget här :