Förståndet...

... vill jag inte ha kontakt med... nu.

Jag har nämligen låtit lättjan ta över mitt liv... jag vill absolut inte ha någon som helst form av kontakt med mitt förstånd... som berättar för mig om vad jag bör göra... hur jag kan gå tillväga... och hur bra jag skulle må av att göra dessa grejer... och dessa tankar tar effektivt bort all njutning som lättja kan ge på kort sikt... mycket kort sikt *L*.

Och jag måste ja vara helt blåst som sätter mig här och skriver om det... den insikten slog till med full kraft just nu... ahhrrggg... mitt pucko!!!

Hur i helvete ska jag kunna förklara för mig själv hur viktigt det är att skita i disken... strunta i att dammsuga... vattna blommorna... tvätta... bädda... ja allt sånt som min lättja hatar...

... min lättja säger åt mig att jag kan göra det... imorgon... sen... för jag... ska bara...

... känner igen dessa fraser... fan...

Kommentarer :

#1: Anonym

Du kan ju skaffa städhjälp så kan du ju sitta vid datorn utan dåligt samvete.

skriven
#2: peter

Jag levde ju ihop med en tjej som var en rackare på att städa och fixa överallt för några år sedan... och jag kan lugnt säga att det är hon som har fixat så att jag fortfarande har rätt okej ordning hemma...



... ja jag vill väl egentligen säga att jag är himla tacksam för att hon gjorde så fint här hemma hos mig... men... jag lärde mig också att...



... jag får extremt dåligt samvete av att någon annan städar upp efter mig... så städhjälp... nä L...



... å du... nu har jag fixat disken och damsugaren är framplockad L... och klockan är ju bara... typ 12...



(((kram)))

peter

skriven
#3: peter

hoppsan... det blev lite fel...



... dammsugaren skulle det stå L...



(((kram)))

peter

skriven
#4: Elvira

Det viktigaste först-vattna blommorna, resten finns ju kvar, va vad jag tänkte skriva, men så ser jag att du redan är igång-bra!



Så enkelt egentligen, bara ställa timern på 15 minuter..en liten påminnelse bara, ditt eget knep jue.. :)



Kramis

skriven
#5: peter

Det absolut dummaste en människa som vill bejaka sin lättja kan göra är ju att erkänna den...



... så fort jag satte den på pränt så gav jag mig själv ett val... så vill man vara lat så ska man bara vara det... inte fan ska man fundera över det...



... jag har redan kört 15 minuter idag och mitt mående är i raketfart på väg uppåt L... ska belöna mig med att se på ett program om GHB kl 20.00 idag på tv 2...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :