Glass...

... eller glass?

Det finns glass...


...och så finns det glass.

Det ni ser här ovan är årets första smakprov på Ricardo... jag började lite lugnt... två smaker mango (ville ju testa en ny smak) och så naturligtvis det alltid lika säkra kortet... den helt sagolika hasselnöten.

Ricardo ligger så avsides att det länge var lite kult bara att kunna hitta dit... men nu har ryktet spridit sig... och det är många bilar som tvingas mötas på den smala vägen mitt bland åkrarna som leder till detta glassens kungarike... det finns några få ställe där det går att släppa förbi en mötande bil...

... att det sen är en lång kö för att komma fram till glassdisken avskräcker inte heller... nä det finns nog ingenting som kan skrämma bort den som är sugen på en glass som får alla andra glassar att framstå som... ja jag vet inte... det går liksom inte att jämföra denna glassen med något annat... det pratas inte så mycket när det käkas glass på Ricardos... en och annan djup suck av välbehag möjligtvis...

Ja det finns glass... och så finns det glass också...

Kommentarer :

#1: Elvira

Åhhh..

suck



Om du kan njuta av glass..betyder det att din tand är liiite snällare? Att hemskaste topparna på det onda släppt?

Hoppas!



Kram kram

skriven
#2: Anonym

Hej min Vän !

Å fattar du att vi har vänner som snackar Ben & Jerry glass.

Snacka om glass amatörer.....................

Knappt värd att andas glass i jämförelse.

Sen kan jag förstås rekommendera Siws Choklad & Chili och Grape mandarin................ Dom två ihop är sååååå gott.

Kram å natti

skriven
#3: peter

Min tandvärk har inte plågat mig så mycket idag... peppar peppar...



... och glass är gott L...



(((kram)))

peter

skriven
#4: Eva T

Hej min Vän !

Det ska stå SIA s ..................

skriven
#5: peter

OKEJ... men fan jag snackar ju om Ricardos glass... har inte du smakat den?



(((kram)))

peter

skriven
#6: Eva T

Hej min Vän !

Jooooooooooo glassomanen nr 1 ....Tror jag var där bland de första när han öppnade i liten skala.

Kram

skriven
#7: peter

Ja då fattar du ju vad jag menar när jag påstår att det finns glass... och så finns det glass också...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :