Resan är målet...

... har jag hört.

Och det blev tydligt för mig när jag satt på mötet i Lidhult idag... fem minuter över sju parkerade jag min bil utanför min "hemmagrupp"... i tid för att kunna vara med och gratta en vän som firade sin 7-års dag som drogfri idag... vilken resa min vän gjort... woow... ännu ett mirakel *L*.

Och jag har rest massa mil idag också... både horisontellt och vertikalt... för jag mötte våren...


... ovan molnen.

Ja denna dagen har verkligen varit en dag då resan var målet... taxi från Arlanda till Stockholms city där jag kom precis i tid för att ge min mage en gastronomisk resa i njutningens tecken... en helt ljuvlig middag *L*... i ett trevligt sällskap... jag hann få i mig kaffet innan det var dags att föreläsa... som ju också är en resa i både tid och rum...

... jag hann att lyssna på en föreläsare också innan det var dax att ta en taxi till Bromma i rusningstrafiken (se föregående blogg)... där det stod ett lite...


... mindre flygplan och väntade på att ta mig tillbaka till Halmstad.

Känns faktiskt lite lyxigt att flyga i ett så litet plan... mer av privatstuket på nåt sätt... men väl ombord så fortsätter jag på en helt annan resa... min resa i studiernas värld... och det har hunnit bli några timmars pluggande idag eftersom jag bara aggerat passagerare... hade väl i.o.f.s. inte haft något emot att flyga men det är väl inte riktigt säkert att de andra passagerarna hade tyckt att det var lika skoj *L*...

... så det var rätt så intressant att ta farväl av...


... stockholm...

... fördjupa sig i min läxa... sätta mig i min bil... köra några mil... och helt plötsligt märka att jag satt i Lidhult på ett möte... och inte är resan över än heller... jag bara mellanlandar här hemma innan jag imorgon käkar lunch i Göteborg...

... ständigt på resande fot... på alla möjliga sätt... men den största resan av alla kallar jag bara för livet...

Kommentarer :

#1: Eva T

Hej min Vän !

Blir det fortsatt diskussion imorgon eller har du Mira ? Kram

skriven
#2: peter

jag ska inte hämta henne förän på lördag förmiddag för hon vill vara med på discot i hennes skola... så det lutar åt ett möte och restaurantbesök imorgon för mig...



... men imorgon är ju en helt annan dag så jag vet ju inte bestämt förän då L...



(((kram)))

peter

skriven
#3: Adela Karlsson

trevligt skrivet tycker ja faktiskt

skriven
#4: peter

Tack L...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :