Tralalala...

... vad jag är bra.

Eller jag kanske ska säga skittaskig... riktigt jävla elak... ja ett stort svin vill nog fan min destruktiva beroendepersonlighet kalla mig... för jag gav nämligen fan i att låta lättjan bestämma över denna dagen... jag gjorde sånt som jag egentligen inte riktigt hade lust med...

... och naturligtvis så mår jag därefter... kanon *L*.

Jag ställer inte så stora krav på mig själv så jag kan vara glad över det lilla... som att...


... diskbänken är tom.

Eller att jag hängt upp lite nytvättade kläder i min...
 

...garderob.

Och att jag som en liten extra bonus...


... vattnat mina blommor.

Ja de blommorna som överlevt vill säga... tyvärr så har några av mina blommor tröttnat på att bo här och flyttat till blomhimlen... jag tycker om mina blommor men måste erkänna att jag glömmer ibland om att visa dem det i handling... typ ge dem vatten.

Men det är häftigt att ännu en gång gett fan i rösterna i mitt huvud som hela tiden maler sina repriser... sen... ska bara... och imorgon... och istället gått till handling på några av de grejer som jag bör göra... och att jag till råga på allt fixade till lite bonusgrejer i form av betala lite räkningar och skriva klart min läxa i mitt stegarbete gör inte att jag mår sämre direkt *L*... nä det är med ett inre lugn som jag strax bänkar mig i soffan framför TV:n och kollar på SVT 2 om en halvtimme...

... och eftersom jag fortfarande är rökfri så är det ju tillåtet för mig att frossa i godis fast det inte är lördag... och det är viktigt för mig att fortsätta belöna mig för rökfriheten så att jag inte tröttnar på att vara rökfri... har ju fortfarande kylen full av tobak och röksugen kommer lite då och då... så jag får vara på min vakt... och göra mitt bästa för att hitta fördelar med att vara rökfri... som att kunna belöna mig t.ex... och faktiskt... jag har börjat hitta fler positiva saker med att vara rökfri också... men det tar vi en annan gång... så tralala och...


...kram & kärlek...

Kommentarer :

#1: Eva T

Hej min Vän !

Grattis, fy attan vad du är bra. Jag har också gjort lite idag. Rensat i min hall byrå, slängt lite skit som låg där och sen varit på jobbet i em och kväll. Nu ska jag snart kolla tv sen är det natt natt här.

Kram

skriven
#2: peter

visst känns det bra när man gjort något man inte "känner för"... L... men det bästa med denna dgen är nog fan filmen jag lyckades få till med det störtande flygplanet som jag tog från Stockholm i onsdags... L...



... här skrattade jag faktiskt högt och hjärtligt åt min helt oavsiktliga lyckträff...



(((kram)))

peter

skriven
#3: anette

jaha nu fick ja dåligt samvete då måste ta mej i kragen snart(snart, där va den igen)... d e miiin tur nu... du e iaf duktig kramiz du e välkommen o städa här me om du blir överambitiös a(hehe)

skriven
#4: kulan

din blogg glädjer mig verkligen peter!



och det glädjer mig så sjukt mycket att du verkar må så bra. helt underbart!



jag tror jag är en utav dom många som ser upp till dig!



ha en bra dag!



kram johan

skriven
#5: peter

Lite i taget... ju mindre vi gör desto mer får vi gjort L...



... dåligt samvete är det sista jag vill ge dig...



(((kram)))

peter

skriven
#6: peter

Tack för din fina komplimang Johan... blev nästan lite blyg nu L...



... att jag mår bra är många gånger ett resultat över ett aktivt val att göra det... helst de dagar då livet suger... tacksamhet är ett bra trix som jag gärna delar med mig...



... flippat att avstånden är så små på nätet L...



(((kram)))

peter

skriven
#7: kulan

så sant peter. tack så mycket för påminnelsen om tacksamheten. allting blir vad man gör det till:)



heh ja. det är det som är så härligt. dämpar hemlängtan:)



take care

kram

skriven
#8: peter

Det låter som att du har något att längta hem till L... bara det är ju något att vara tacksam för...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :