Helt allvarligt...

... hur skoj är det att vara allvarlig?

Och helt allvarligt... hur smart är det att se...
 

... allvarlig ut?

Och ärligt... är det inte egentligen så att (om vi nu ska vara allvarliga på riktigt) det är väldigt klokt att inte se så allvarlig ut... och istället låta...


... munnen le?

Och helt allvarligt... vad är det som är viktigt här i livet?

Jag tror helt seriöst att det är oerhört viktigt att skratta... att skrattet i sig är läkande och stärker ditt imunförsvar är bara en liten del av vad skrattet ger dig... skrattet är som jag ser det ett av de bästa sätten för mig att få lite självdistans... att kunna acceptera min egen dödlighet och på det sättet förstå att livet pågår under en mycket begränsad tid... och hur värdefullt det är att veta det... så att jag även idag kommer ihåg att lukta på blommorna... känna vinden smeka min kind... smaka på de vilda hallonen... höra fåglarnas sång... och se hur vacker naturen är...

... och helt allvarligt... hur ska jag kunna låta bli att le om jag gör det... använder mina sinnen fullt ut och tar del av livet som pågår runt omkring mig...

... och helt allvarligt... är inte livet alldeles för allvarligt för att tas på allvar?

Kommentarer :

#1: Eva T

Hej min Vän !

Nu är jag hemma igen. Tack för kaffet. Kram

skriven
#2: peter

Tack för titten och glassen... å vi började ju inte slåss denna gången heller L... fan Eva vi tillfrisknar...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :