Kossorna i hagen...

... har flyttat in igen.

Det är trots allt lite häftigt att ha kossorna som mina närmsta grannar... de brukar flytta runt lite hit och dit nu på sommaren och beta lite på några olika ängar... och nu har de kommit tillbaks hem till mig...


... kossorna... tjuren... och inte minst de lite vilda små kalvarna.

Kossor står inte bara still och betar... i morse så fick tjuren någon form av spel (kanske försökte han fly knotten) och gjorde några tjurrusningar (verkligen ett passande namn) fram och tillbaks i hagen... efter honom skuttade alla kalvarna och det var verkligen en syn att få vakna till... lantlig action i Brännebassalt.

Nu har jag semester... regnet öser ner och inatt vaknade jag av värsta åskvädret... knallade upp och drog ut telefonjacket ( det går på rutin efter x antal sabbade telefoner och modem )... sen gick jag och la mig igen... det tog inte lång tid innan mobilen väckte mig eftersom jag glömt bort att ta bort väckningen... men jag lyckades somna om... igen.

Semester ja... flippat... känner mig mest rastlös faktiskt... vad fan gör man på semestern?

Jag ska till Barcelona om två veckor... så tiden innan dess ska jag leva på nudlar har jag bestämt... även om jag blev positivt överraskad när jag kollade lite på vad jag lyckats spara ihop under en längre tid... ni vet alla småmynt och sånt blir en hel del när man låter tiden gå... så kanske får jag råd att gå på en fotbollsmatch i Barcelona... och om jag har en ruskig tur se...
 

... Zlatan spela i sin nya klubb... på hans nya hemmaarena.

Ja den som lever får se... och mitt liv är ju väldigt varierat nu när jag är drogfri... ena dagen är inte den andra lik... precis tvärtom mot hur det var i missbruket då alla dagar såg likadana ut... då satt jag och planerade vad jag skulle göra och det hände absolut ingenting... bara en massa snack... och repriser... nu gör jag grejer... ibland så hinner jag knappt med i svängarna... ena dagen är jag med kossorna i hagen... och nästa dag är jag i Barcelona och hejar på Zlatan... tråkigt att vara drogfri... hehe... glöm det...

Kommentera inlägget här :