Sommarstaden...

... Halmstad.

Ja jag bor verkligen i en sommarstad med stora bokstäver... under några intensiva sommarveckor så finns det hur mycker som helst att göra i Halmstad... och det har ökat som fan de senaste åren... i år har jag kunnat gå och se lanslagsfotboll (U-21 EM) helt gratis... och idag så stod jag på torget i Halmstad...


... och kollade på SM i beachvolleyboll i ett strålande väder.

Ja Halmstad är mycket mer än Tylösand... just nu pågår också den årliga gatuteater-festivalen som ju också är ett skithäftigt och helt gratis spektakel med artister från när och fjärran... ja det är fullt av turister i vår vackra sommarstad och det händer grejer hela tiden... i mängder... skulle jag (gud förbjude) tvunget klaga på någonting så är det den...
 

...DÅNANDE
kyrkklockan...
 
... som DÅNAR i säkert nästan en hel kvart vid 18-tiden... helt sinnesjukt HÖGT... det går fan knappt att höra vad man tänker... herregud varför i helvete ringer kyrkklockorna så länge... brinner det... eller har kriget brutit ut... ja jag fattar faktiskt inte varför det ska ringas så himla länge...

... jaja det är inget att hänga upp sig på... för idag så har jag befunnit mig på helt rätt ställe på helt rätt tid... och inte har det kostat mig något heller *L*... ja livet är fantastiskt... och vet ni vad... min träningsvärk är hanterbar och jag kan nästan gå i trappor igen... imorgon så ska jag ännu en dag ge mig ut på lätta ben i den tidiga morgonen och springa min runda... jag är fett stolt över min bedrift och det skäms jag inte för att skriva heller...

Kommentera inlägget här :