Att tillfriskna...

... när ingen ser på.

Det handlade dagens text i "Bara för idag" om... och som jag ser det är det väl när jag lyckas med det som mirakel sker... snacka går ju... men att snacka så det går är betydligt svårare...

... det som jag gillar i vårt "program" (låter ju som värsta sekten när jag skriver så *L*) är att det är ett actionprogram... att det inte händer så mycket om jag inte gör handlingar... och om jag ska vara riktigt ärlig så är det ju hela tiden det som jag behöver påminnas om... att det är först när jag får "tummarna ur" som det händer pylar...


... det blir inte dammsuget om jag inte startar dammsugaren...

... så det är med stor tillfredställelse som jag tillfrisknar idag genom att göra bra saker... att det idag handlade om att städa i mitt eget hus spelar inte så stor roll... det som betyder något är att jag kan berätta för någon på ett möte att det går att göra förändringar... vilka som helst... att detta programmet funkar i ALLA mina angelägenheter...

... och att... "ord betyder ingenting föränn vi omsätter dem i handling"...

... jag behöver inte säga att jag fick tvättat mina soffkuddarna och soffklädslen, skurat golven, vattnat blommorna och diskat som en extra bonus... det kan jag hålla tyst om *L*... inte vill jag väl heller berätta att jag sprang min springrunda i skogen... eller att jag är rökfri idag också... för inte har väl jag en sida i mig som vill visa hur duktig jag är... inte vill väl jag ha bekräftelse... nä jag vill ju vara killen som tillfrisknar när ingen ser på *L*... eller hur var det nu det stod i boken?

Jaja... Rom byggdes inte på en dag...

Kommentarer :

#1: cecilia

jaaa.. L jag skrattar o känner igen dej.. jaa de är ju såå att jag ser ju dej framför mej liksom.. såå skönt att läsa dina blogg o skratta.. jaa de där va ju nästan samma sak.. kram på dej.. Cecilia

skriven
#2: peter

Ja vi är rätt lika vi människor... L...



... skönt att slippa vara ensam...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :