Fullmånen...

... påverkar mig... massor.

Jo så är det... när det är fullmåne så känner jag av den... lite spattig... svårt att sova... ja jag får ingen konstig hårväxt och mina naglar förvandlas inte till klor... jag börjar inte heller att yla mot månen... nä... det känns ungefär som om jag druckit en massa kaffe...


... väldigt, väldigt mycket kaffe.

Det var inte förän jag körde hem från jobbet idag som jag förstod att det var fullmåne... och det var en befriande känsla... plötsligt så föll bitarna på plats... all frustration jag gått och burit på i några dagar nu fick sin förklaring... en frustration som drev mig ner på gymmet idag... för mitt livs andra pass på...


 ... springbandet...

... en chockartad upplevelse... tyckte ju att det gick så jävla lätt förra gången så jag var inte beredd på... att detta passet mer kom att påminna om mina tidiga nära döden-upplevelser jag hade i början av mitt springeri... efter fem minuter ringde telefonen (jag hade laddat upp med hörlurar, min telefon och Buddha bar)... det kommer inte att upprepas... nästa pass är den avstängd... för det som hände var att jag snubblade in i nödstoppet och fick börja om från början... de fem minuterna som jag "tappade" där sved ordentligt... och jag var helt slut efter passet... helt slut.

Men inte fan hjälper det... jag är ju på väg att bli träningsnarkoman *L*... och har bestämt med min springkompis att kubba på bandet imorgon... och eftersom jag numera håller vad jag lovar så är det inte förhandlingsbart... jag får vänta till på torsdag för att få en träningsfri dag... helt overkligt... fatta... jag är ju ingen träningskille... vad är det som händer...


... är det månne fullmåne hela tiden? 

Kommentarer :

#1: Yvonne

Här har du en till....som påverkas av fullmånen

Konstig känsla i kroppen, varje gång.

Energierna sliter liksom...ändrar nivå

tokigt

skriven
#2: peter

Det har tydligen något att göra med själva "urvattnet" i oss har jag bestämt för mig att jag hört någonstans...



... och nu när man inte petar i sig en massa droger så känner jag ju av alla skiftningar ocså L...



... skönt att slippa vara ensam om... någonting...



(((kram)))

peter

skriven
#3: Nin

Jag kan inte sova när det är fullmåne:( Jag ligger och vrider och vänder mig hela natten, somnar kanske till lite ibland.. skitjobbigt är det.

skriven
#4: peter

En bra bok och MASSOR av tålamod L...



... så gör iallafall jag... för jag känner igen det du skriver... samma lika här...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :