Sanningen...

... är svår att gömma sig från.

Jag var ju i Barcelona i slutet på sommaren... en helt underbar resa på alla möjliga sätt... underbar mat... trevliga vänner... Zlatans premiär i Barcatröjan på ett fullsatt Camp Nou (wooow)... ett världskonvent där jag träffade nyktra narkomaner från hela världen (helt otroligt)... och det var inte helt fel att få befinna sig i en stad där man kan gå ner och lägga sig på en schysst beach...


... typ 200 meter från vår softa lägenhet i ett flippat höghus vid starnden.

Ja kort sagt... Barcelona var helt klart den bästa storstad jag har varit i... där fanns allt... och lite till... ta bara det här med att man kunde sätta sig på tunnelbanan... betala ca. 30 kronor (3 euro) och 30 minuter senare så...


... kunde jag glida omkring på playan lite söder om Barcelona (typ ute på landet).

En kväll när vi var och käkade på ett köpcentra i närheten av vår lägenhet så skulle jag plocka ut stålar på bankautomaten... och jag är ju alltid nojad över att ta ut stålar på en automat i ett annat land... men va fan... jag behövde ju stålar... och det var något underligt med detta uttaget... lappen jag fick visade helt fel siffror... och jag trodde att jag blivit av med en massa stålar... jag kunde inte låta bli utan tog ändå ut pengar en gång till... jaja jag tyckte allt att mina pengar räckte längre än vad de brukar räcka denna resan... 

... och varför det var så fick jag reda på när jag kom hem och kollade mina bankkonto... jag hade fått en otroligt bra växelkurs på just den bankomaten... 370 euro mer än vad jag skulle ha... det är ju nästan 4000 kronor... nu kanske ni tror att jag omedelbart sprang till banken för att se om de kunde hjälpa mig att betala tillbaka pengarna som jag hade fått för mycket... men där måste jag nog allt göra er lite besvikna... jag gjorde... ingenting.

Det enda jag gjorde var att jag höll tummarna för att de inte skulle märka det... och jag hade säkert en klump i magen (väääääldigt liten måste jag erkänna) i någon månad innan jag helt enkelt glömde bort hela händelsen... så det kändes lite tungt när jag dagen innan julafton fick en extra julklapp... från banken...


... att de ville ha pengarna som jag fått för mycket i Barcelona...

... och va fan... det är ju okej... men fan... 4000 kronor... i januari... den sanningen svider... men jag kan ändå säga att det känns betydligt lugnare nu efter att jag ringt till banken... inte för att jag slipper betala i januari (har jag inga stålar på kontot så övertrakasserar banken bara mitt konto)... nä mest för att jag pratat med banken... och sagt... sanningen... att jag helt enkelt ville slippa betala... hon bara skrattade...

... jaja... det kostar att ligga på topp...

Kommentarer :

#1: anette

ler smakar d så kostar d ju <3

skriven
#2: peter

Så sant så sant... L...



... men det var det värt...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :