Förändringar...

... är enligt mig ofta resultatet av ett accepterande av ett faktum.

Låt mig förklara vad jag menar... jag knarkade och söp i en herrans massa år... hade definitivt inte förmågan att se sanningen om mig själv... jag kunde inte acceptera verkligheten som den såg ut... av olika anledningar... till en början för att jag helt enkelt gillade drogerna... lite senare för att jag hade utvecklat mer eller mindre invecklade strategier som gjorde mig till ett offer... att vara offer är vääääääääldigt bekvämt... då slipper jag ta ansvar... det är liksom alltid någon annans fel... tjejens, chefens, grannens, polisens, vädrets, bilens, hundens, kattens, mammas, polarnas, jobbarkompisens, TV-hallåans, busschafförens, politikernas (ja jisses vilka politiska lösningar jag låg inne med *L*)... ja ni hajar... det kryllar av idioter i en aktiv missbrukares liv... och det finns till slut ingen, absolut ingen som fattar någonting... det är tufft att leva i vad vi brukar kalla för förnekelse *L*...
 
... och väldigt enkelt att ändra på... det handlar bara om att acceptera verkligheten... den 10 maj 1998 accepterade jag att jag var alkolist och narkoman... direkt förändrade min verklighet radikalt... jag blev drogfri...

... och det i sin tur skapade en hel kedja av händelser... och jag tycker att det är rätt flippat att tänka på... för egentligen gjorde jag ju ingenting mer än erkände verkligheten som den såg ut... gav mig själv en möjlighet att ta en liten smula ansvar... i detta fallet helt enkelt genom att göra ingenting... eller egentligen allting utom att peta i mig droger i någon form *L*...

Men fortfarande så har jag ett inbyggt motstånd till förändringar... skjuter gärna upp grejer å så... ta det här med...


... disken som har vuxit i några dagar nu...

... jag kunde inte längre stoppa huvudet i sanden... jag accepterade verkligheten... jag behövde helt enkelt diska... sagt å gjort... jippi... jag gick till handling... vilket i sig inte förbrukade en hundradel så mycket energi som att förhandla bort disken redan gjort för mig... men jag är ändå lite förundrad över resultatet... som blev...  


... ny disk...

... och då kan man ju fråga sig om det var värt besväret... och mitt svar på den frågan är... trumtrumtrumtrumtrumtrumtrumtrum... JA!!!!!

Det kanske inte ser ut som om jag gjort en förändring när man tittar på utsidan... men känslan av att jag tagit mitt ansvar och gjort mitt bästa tog bort massor av min rastlöshet och gav mig ett inre lugn... å det är fan inga dåliga grejer *L*...

... såg att jag hade lite dåligt med rena kläder att ta på mig... accepterade detta faktum... fyllde min tvättmaskin som nu brummar lite i bakgrunden... woow... så enkelt...

Kommentarer :

#1: Anonym

DU HAR VÄL ALRDIG GJORT NÅRGA FÖRÄNDRINGAR INTE ENS I KÄFTEN,SKAFFA DIG TÄNDER, ETT LIV. DU HAR ALLTID VARIT EN NOLLA, DU ÄR EN NOLLA, KOMMER ALLTID VARA EN NOLLA. NOLL + NOLL = NOLL------------DET ÄR DU------------OCH HELA DITT STAB

skriven
#2: Kicki

ojojoj...här e nån som inte klarar av att du lyckats lr??...träffade en kille i tisdags som liksom du drogat..han började i 8-10 års åldern med alkohol och sen blev det bara tyngre grejjer...han orkade tillslut inte droga mer, han sålde och drev även in skulder...idag är han nykter sen 4 år tebax, har utbildat sig till undersköterska och pluggar till samtalspedagog...vet du vad som fick honom att sluta?!?...En kille som tog tag i honom bokstavligt och sa att han trodde på honom, att han skulle finnas där..och han har gjort det enl honom själv för att Peter såg honom bakom dessa droger...han såg en kille som inte orkade känna sina känslor och idag jobbar de tillsammans med att prata både med ungdomar och föräldrar...LYCKA till er ALLA som tagit er ur detta!!

skriven
#3: peter

Rackarns vad arg du måste vara... men det är naturligtvis helt okej att tycka att jag är en nolla... det har jag inga svårigheter som helst att ta L... du kommer ändå aldrig att kunna snacka så mycket skit om mig som jag själv redan gjort...



... och jag är glad att det är du som tycker att jag är en nolla idag... det kunde varit värre... det kunde varit jag som tyckte det.



Å vad häftigt att höra om din vän Kicki... här får du en kram att ge bort (((kram)))



(((kram)))

peter

skriven
#4: Eva T

Hej min Vän !

Och till dig därute som är så arg..............jag är ibland sur och förbannat trött på Peter och hans snack. Men då snackar jag med min sponsor, för jag har en sådan. Har du en eller kanske behöver du en ? Jag tackar att jag är drogfri, är du ? För det är så här med Peter: Enligt mig........att man kan tycka jäkligt mycket om honom, det är nästan omöjligt att inte tycka något alls. Han snackar massor ibland ja ja ... ja och allt kommer inte från honom själv från första början givetvis, för då vore han ju Gud eller galen, ja det sista kan man ju undra över ibland. Och ibland så tror han nog att han är lite Gu.....oxå. I alla fall trodde han väldigt länge att han var Guds gåva till kvinnorna. Han kan ibland/ofta reta gallfeber på människor i sin omgivning, han kan upplevas som en smitare, lismare clown patetisk ja det finns massor om honom....Han har flera gånger hamnat på min harmlista å det är då han också märker det. Sen när jag snackat med sponsorn om vad det är i mig som retar/stör mig så, då brukar jag ta min harm ev avundsjuka och det jag upplever fel med Peter själv. Men ibland har han svar på tal t.o.m om MINA känslor å då kan jag få vara förbannad ett tag till, men det är svårt att inte innerst inne tycka om honom. För hur vi nu än upplever Peter, vad vi än upplever att han säger så är han i grund och botten en god och värdefull kille som vill väl.

skriven
#5: peter

Nu blev jag nästan lite rörd Eva... tack... för det var fint att läsa att du fortfarande tycker att jag är guds gåva till kvinnorna L... nä skämt åsido så värmer dina ord jättemycket...



... och känner jag oss rätt så lär vi nog fan ha våra duster även i framtiden L... men va fan... det är okej... för jag VET också att du alltid vill väl min vän...



(((kram)))

peter

skriven
#6: Sniglon

Det var ett riktigt vackert vänskapstal Eva! Fint;)) Sånt blir man rörd av;))



P.s, men för tusan Eva, det lät som om du sålde brandsläckare på provision;)))....(Ta nu detta på rätt sätt, svårt med nyanser på nätet:))



Sniglon

skriven
#7: Eva T

Hi hi, jag är ju säljare å den bäste dessutom. Så jag tog det rätt, å var det fel så blev det rätt i min röra. Kram....................

skriven
#8: Sniglon

lol



kram, varför är jag inte förvånad!?..s

skriven

Kommentera inlägget här :