Jag är i dåligt sällskap...

... för jag är ensam hemma.

Och idag är det ett dåligt sällskap... för vääääääldigt snabbt så hade jag inte lust med någonting... trivdes inte alls med mig själv idag... tror mig veta vad det beror på... att det under denna totala intelustmednågontingkänsla... finns en smula oro som jag inte vill känna på...

... imorgon kommer ju fogden...


... å ska kolla om man kan sälja mitt hus...

... jag har ingen aning om hur detta kommer att gå... och jag har faktiskt inte varit speciellt orolig heller den senaste tiden... nä jag har tänkt som så här...

... jag är 51 år gammal (eller ung välj själva *L*)... sitter just nu och skriver på min blogg... jag är mätt... har tak över huvudet (än så länge iallafall)... ett jobb jag trivs med... vänner jag gillar och som gillar mig... jag är drogfri... rökfri... och har det egentligen så himla rackarns bra... förutom att jag är en smula orolig då... orolig för hur det ska gå efter att fogden har varit här...

... det är inte första gången jag är orolig... det har faktiskt hänt förut *L*... massa gånger så klart... jag kan dra mig till minnes de gångerna då jag har separerat t.ex... att skiljas har för mig ofta skapat katastroftankar... det har liksom känts som om livet är slut... att jag lika gärna kan lägga mig ner och dö...

... å jag kan ju bara le åt det... för inte fan dog jag... nä tvärtom... mitt liv blev bara bättre... och så har det varit sen den där dagen då jag la ner drogerna... det har bara blivit bättre... å bättre... å bättre... hela tiden...

... det har funnits stunder i min drogfrihet då det varit riktigt tufft... men jag är fortfarande drogfri... och har det bättre än jag någonsin har haft det... i alla... precis alla mina angelägenheter...

... nä att jag inte gillar mitt eget sällskap just nu beror på att det finns någonting i mig som vill ha kontroll... och det har jag inte... jag har ingen aning om vad som kommer att hända... och det gör mig orolig... fast jag vet att det kommer att bli bra... så är känslan... oro...

... och vet ni vad... jag gillar inte den känslan... nä... den får mig att tänka skeva tankar... å skeva tankar... det är inget att ha...

Kommentarer :

#1: Carina

Hej,vad har fogden hos dej och göra..kan ju inte ta allt du har..inte ens huset då du måste bo någonstans..eller..hoppas det går bra Mvh carina

skriven
#2: peter

Ja jag får väl se vad de säger... tack för din omtanke...



(((kram)))

peter

skriven
#3: Anonym

Hej Min Vän !

Eftersom det "bara" är tyskar å danskar som huserar där så säg att det finns ett tysk/dansk bölande sjöodjur som spökar runt i vattendragen......Det finns dom som mött det ! ! ! Vi vet, visst. Kram

skriven
#4: peter

Jo vi är ju några få som sett det L... på riktigt...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :