Katastrof...

... var min första tanke...

Och det handlade inte om att jag sumpade min...


... mullesexa som jag fick på given...

... nä... det var värre än så... det handlade om min...


... bil.

Inte att den behövdes tvättas... nä även om det är en historia för sig... ja herregud... ni som följer min blogg vet ju att jag tvättade bilen för inte så länge sedan... helt meningslöst får jag tyvärr lov att säga... den var fan smutsig redan efter att jag kört hem den från tvätten... varför tvättar folk sina bilar?

Nä jag fattar inte det... för om man får för sig att köra med dem så blir de ju smutsiga igen... å om man inte kör med sin bil vad ska man då ha den till?

Nä det var inte det att den var smutsig som fick mig att tänka katastroftankar idag... och det var inga hittepåtankar heller... nä det var faktiskt verkligheten för mig och min bil idag... katastrofen var faktiskt ett faktum...

... på väg hem från Ljungby idag så la min bil av... poff... död... kaputt... bara så där... ingen förvarning ingenting... bara poff... död... jag insåg direkt att det var allvarligt... mycket allvarligt.

Jag hade helt plötsligt ingen bil... en katastrof eftersom jag minst sagt är beroende av min bil.

Vad som hände sedan är helt fantastiskt... Det tog inte ens en minut innan det stannade en bil... en för mig helt okänd kille visade mig med all tydlighet att vår värld är befolkad av människor som bryr sig och sträcker ut en hand till någon som behöver hjälp... ett tecken för att få mig att förstå att jag kan vara den personen en annan dag... och hur mycket det kan betyda...

... nu hade jag mina vänner på väg hem bakom mig... så jag tackade för erbjudandet men förklarade att jag klarade mig ändå... något som jag höll på att sumpa... leffes telefon var avstängd och jag lyckades missa honom när han svissade förbi mig när jag stod lutad över bilen för att se vad det var för fel... tack och lov så fanns det en kille i bilen som hann se mig... leffe vände och bogserade mig till bildoktorn jag brukar använda mig av... han tittade på bilen... och konstaterade att kamkedjan var trasig... och att det med all säkerhet skulle bli dyrt...

... jaja jag behöver min bil... och nu är den hos doktorn som kan fixa sånt som inte jag kan... rätt ställe för bilen helt enkelt...

Och jag fick skjuts hem... och jag hann fan knappt komma in genom dörren innan telefonen ringde... en god vän till mig... han fick höra om hur det stod till och utan att tveka en enda sekund så lånade han ut sin bil åt mig... efter ytterligare en kvart så ringer min jobbis och så bestämmer vi att han kommer och hämtar mig i morgon...

... wooow... det har knappt gått två timmar sen jag stod vid vägkanten med massa kilo plåt och järn... och nu så känner jag bara glädje... lite fattigare materiellt... men med en känsla av hur rik jag är på vänner och tacksam över hur otroligt lyckligt lottad jag är... 

... så länge jag följer denna vägen har jag ingenting att vara rädd för...

Kommentarer :

#1: Gunn Lyngstam

Tack!! Åter igen, TACK för din blogg!! Du ser, vad du ger får du tusenfalt tillbaks!! Jag älskar din blogg verkligen! Du får mig att skratta och känna kärleken vi har till varandra i gemenskapen...Den är helt enorm! Jag är nu på Malta och har varit på några möten här...Det första var på Maltesiska och jag förstod inte ett ord, men jag förväntade mig att känna KÄRLEKEN vi har...men...JAG trodde naturligtvis att jag skulle FÅ... de kramas inte här..när jag kom hem den kvällen så gick det upp för mig att jag får börja kramas, så det gjorde jag på nästa och nästa möte...jag ställde mig i dörren och bad alla om en kram när dom skulle gå...och det fick jag! Och alla var väldigt tacksamma för kramarna dom fick...Så..jag kan ju inte förvänta mig att FÅ...utan jag behöver GE hela tiden... Tacvk för att du finns, Peter!! Massa Kärlek och Ljus och Värme till dig... KRAM Gunn

P.S E såå nyfiken på det här med fogden!

skriven
#2: peter

Ja vi är verkligen lyckligt lottade... och det händer att jag liksom "glömmer" bort det... eller "hemska tanke" tar det för givet...



... glömmer bort att jag inte klarade av att kramas när jag kom in genom dörrarna... eller at jag inte litade på någon annan än mig själv...



... och att jag var övertygad om att "ensam var stark"...



... fogden ska ge mig besked om några dagar.. lovar att skriva om det här L...



(((kram)))

peter

skriven
#3: Elvira

..ja jäbblar du, vilken lång rad med tur i oturen!!

Jag tror också att människor i grunden är hjälpsamma av naturen..

Å så är jag lite glad att det hände idag, å inte imorgon, för då hade du kanske blivit skrockfull..eller jag hade kunnat bli det åt dig.. ler





Känns bra att det finns fina människor runt om dig,

å vet du, på sätt å vis, kan man ju se det som att du klarat av alla jobbigheter nu, på en å samma vecka..ganska fiffigt jue..?



Kram kram..å en kram till Gunn som är "förstakramis" på Malta, vilken tur för dem att du finns där..önskar jag va där åxå..för värmen..men mest kramarna såklartler!!

skriven
#4: peter

Ja eller så är det en pytteliten otur i turen i mitt liv L... för jag är verkligen en rik kille på så många sätt... och jag har en stor säck med bonustur också...



... kanske var det den för mig okända hjälpsamma människan som verkligen fick mig att se mina vänner och få mig att förstå att jag såg dem...



... ja massor av kramar... mer å mer å mer å mer... kramar i överflöd...



... till er fantastiska människor som får mig att känna mig sedd... finnas... existera... wooow...



(((kram)))

peter

skriven
#5: Sniglon

Lägger in en tankebubbla bara;)



När man ser sig själv, då först kan man se andra;)



kram

skriven
#6: Kicki

Nått som först kändes katastrofalt vändes ganska fort till en bild av dig som en lycklig människa med många kärleksfulla människor med stor portion omtanke omkring dig!!...WAOW...de måste ha varit häftigt!!kramiz

skriven
#7: peter

jo så är det... å tvärtom såklart... det är i andra som man ser sig själv L...



... ja det är häftigt att använda sig av de positiva linserna... jag kunde ju gjort detta till en riktig skitdag också...



... jag tror att det som gjorde min dag var den för mig okända killen som stannade och erbjöd mig sin hjälp... visserligen så tackade jag nej just då men han gav mig hoppet... tron...



... som får mig att ta på mina positiva linser... som ser lösningarna istället för problemen... och när jag gör det...



... ja det är då allt liksom trillar på mig... L...



(((kram)))

peter

skriven
#8: wow

wow alltså du verkar verkligen vara en helt underbar människa....en tacksam o generös person...jag önskar jag kunde ha en gnutta av dig i mig....så småningom kommer jag förstå jag vad jag gjort mot mig själv och börja ta hand om mig......

aja det jag ville säga var att jag verkligen beundrar dig och hoppas att allt kommer att gå lika bra i fortsättningen....jäte nice att bli rökfri nu oxå ^O^

skriven
#9: peter

Jag är övertygad om att det mesta som vi kan se i en annan människa har vi i oss själva...



... jättetack för din fina kommentar...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :