Nä jag ger upp...

... och det är det bästa jag kan göra.

Ännu en gång har jag byggt mig ett fängelse... och som vanligt så är det i mitt huvud som jag bygger murar... oftast i form av åsikter... å när jag kommer på mig själv att ännu en gång lyckats lura in mig i fängelset så blir jag bara... trött på mig själv... igen.

Jag tycker en massa grejer... och det har jag alltid gjort... det är inget fel i det... åsikter är inte fel.

Det är att jag inte lär mig som gör mig trött... att jag upprepar samma sak om och om igen... det är frustrerande... å nu har det hänt igen... jävla repriser *L*...

... kommer ihåg när jag precis hade blivit drogfri och träffade mina polare som fortfarande knarkade och söp... hur jag försökte få dem nyktra och drogfria... och hur trött jag blev av det... och hur trötta de blev på mig *L*... idag så låter jag dem fatta sina egna beslut... de flesta narkomaner är ju faktiskt aktiva och vill knarka... vissa vill väl sluta... men oftast sen... imorgon... en annan dag *L*... inte just nu... och det är inte längre min uppgift att få dem nyktra och drogfria... och det är jag tacksam för... det finns ju bättre saker som jag kan lägga min tid på än dessa människor som inte vill vara drogfria...

... likförbannat så gör jag samma sak igen... fastnar i mina åsikter och stör mig på människor som vill fortsätta att missbruka... till absolut ingen nytta... att jag tycker at det är vansinne att "bota" narkomaner med knark... eller att jag ser ett samband mellan att allt fler ungdommar tar livet av sig och att det skrivs ut mer mediciner till dessa ungdomar än någonsin... det spelar ingen roll...

... att jag ser cyniska människor som tjänar fett med stålar på människor som mår skit gör inte så stor skillnad... det är bara mina åsikter... och de tillför inte mitt liv någonting när jag låter dem ta över...

... nä det är inte fel att ha åsikter... åsikter är sunt... men jag är inte mina åsikter.

Jag är glad över att jag reagerar över saker och ting... att jag har någon form av dialog med vad jag tycker är rätt eller fel... för jag tycker verkligen att det är helt sinnesjukt att bota narkomaner med knark... eller att lära ungdomar manipulera läkare att skriva ut de piller som de vill ha... eller att ekonomiska intresse går före sunt förnuft... ja att massa sån här skit gör mig förbannad ser jag inte som ett problem...

... problemet är när jag fastnar i detta istället för att ta del av lösningen... att ge ungdomarna berkräftelse och kärlek istället för piller... att visa mina vänner narkomanerna att det finns ett drogfritt liv värt att leva... att helt enkelt leva i lösningen istället för problemet...

... bara för idag så ska jag inte fastna i mina åsikter utan istället focusera på att lösa viktiga på riktigt prylar... som att piska skiten ur mina jobbarpolare i bowling... eller kanske göra som den här tanten...

 
... släppa loss lite...

Kommentarer :

#1: Anonym

Är alla mediciner dåliga?? barn som behöver det för att fungera då? att stoppa i amfetamin till överaktiva barn är det bra eller dåligt??

Är det inte bara det viktigaste att alla (barn som vuxen) kan fungera så "normalt" som det går och om du behöver mediciner till det så ok? kärlek bortar mycke men kanske inte allt.

kram

skriven
#2: peter

Jag har en massa åsikter om detta också L... och det är just därför som jag skrev detta inlägg... för att se vad mina åsikter gör med mig... och med vad jag vill uppnå... betyder mina åsikter något för dig... egentligen?



Eller är det som så att det är...



...tanten som släpper loss som visar med all tydlighet vad vi kan göra med våra liv... och att det kanske är sådana handlingar som betyder något egentligen... åsikter är ju trots allt bara... åsikter...



... tänk att bara få lov att va... sig själv... i handling... wooow...



(((kram)))

peter



skriven
#3: Eva T

Hej min Vän !

På tal om åsikter. Såg dig på den "nya" sidan som jag protesterar/protesterat om/på. Fast inte så mycket längre, dom har skärpt till sig. Men men......

Kan tippsa dig om en annan sida oxå.

www.hallonbaten.se

skriven
#4: Sniglon

Käre vän;))



Här kan jag nog säga ngt, igen;) Att vara sig själv i handling, ÄR underbart. Men bara om du först säger till alla att du är galen;) Då är det tydligen helt ok;)) Inte annars.



(ironi med underton av en viss sanning;)



Kram från en som ÄR jämt!...Suck!

skriven
#5: Sniglon

P.s om "tanten" dragit loss den dansen i en annan del av världen så hade ingen ens tänkt på det. Ibland handlar det helt enkelt om att vara född vid just den plats som passar en själv;) Det som är "normalt" där, är kanske inte här!



Kram en argtrött en!



Jag borde vara född på kurredutt-Ön eller ngt..

skriven
#6: Eva T

Hej Min Vän ! Å givetvis hej till er andra oxå, speciellt till Sniglon. Attans vad du är klok. Gillar dig och skriver som en "gud" gör du.

På tal om filmsnutten, jag blev så glad av att se den men samtidigt kom pinsamheten och skammen, Nämen vad gör hon tanten ! ? Fasiken det är ju sjukt. Hon gör det hon, vill roar sig själv och många fler visar det sig ju nu. Å det nån som är frisk är det HON. Sådan skulle jag oxå vilja våga vara. Förr gjorde jag massor av kul (inte alltid så genomtänkta "roliga" grejer) men det var i förvirring och ungdom. Nu med "åldern" och i synnerhet i drogfriheten har jag nog Vadå nog, det har jag ! Blivit tråkig i mångt och mycket. Att skaka loss på ett konvent ( jag är ingen bra dansare) att klä mig som JAG vill gör jag inte alltid, "för gammal, för tjock.......Jag vet inte om självbilden är en spegel eller nåt som sitter i huvudet ibland. Sen när jag blir "lite" äldre ska jag bli som DAMEN på bilden, sen ska bli ganska snart, så snart VÅGET infinner sig. Fan jag har dansat på gatorna förr och Peter gör det ännu.

Kram på er alla från Hon den där på väg att bli HON.

skriven
#7: Sniglon

Tack finast Eva!(jag blev rörd av dina ord om mitt skrivande! TACK!) Jag tycker alla vi samlas på ngt torg någonstans och drar loss tillsamans. Då kan alla känna sig trygga och fan vad vi skulle cirkulera på "youtube";)))



EN STOR GUL VACKER SOL TILL ER ALLA dansanta själar!



En Jätteglad Sniglon, jag har en sån dag idag;)) Så idag kommer ni Lovebobmbas hela högen!

skriven
#8: Sniglon

Kanske ska dra loss på stan idag, med dans;))

skriven
#9: peter

Ja visst är hon såååååå himla häftig tanten... å klok som vågar gå till handling...



... för det kan väl inte bara vara jag som kan stå där sidan om dansgolvet och tveka... rädd... innan man liksom stålsätter sig går emot rädslan och har hur skoj som helst...



... jag tror fan att människan är gjord för att dansa genom livet... här och nu... i handling L...



... ett tips till dig Eva är att haka på yogan tidiga mornar på halmstadskonventet i sommar... det är en bra start för att komma närmare att dansa lite senare på dan... eller varför inte direkt vid frukosten L...



... fan sniglon... vi borde ju dra ihop en dansande kör tycker jag L...



(((kram)))

peter

skriven
#10: Eva T

Hej Min Vän !

Sorry jag kommer bara att närvara väldigt sporadiskt i år. Det är min jobbhelg och jag vet inte om det är läge att ta semester pga ekonomin. Byta går inte heller som det ser ut i nuläget,på sin höjd ena passet så att jag kan ta mig ner lördag efter jobbet. Vill ju gärna få in ev Barcelona eller Berlin. Ja ja men fredagen är jag där och ev lördag em å kväll.

Sen till vår lilla Sniglon ...Jag önskar dig glada sköna dagar varje dag. Vi vill bli bombade. Fast hittar du allt det "braa" vackra sköna , ibland mörka och det riktigt mörka i ditt skrivande då. Fast då blir det ju mer av det ljusa. Stor kram

skriven
#11: peter

Barcelona och Berlin låter säkert fräckare än Halmstad... men fan vet om inte Halmstad är det mest exotiska stället ändå L...



... kanske lite svårt för oss som har detta som "hemmaplan"...



Är det konvent i Berlin också?



Jag har varit på konvent där för ett gäng år sedan och det var vekligen en flippad upplevelse för mig då eftersom jag var van vid våra svenska stora konvent med massa människor... i Berlin var vi ca. 90 stycken... och det var ett dunderkonvent.



Fan Eva... åk på allihop... tänk om vi bara lever en gång L...



(((kram)))

peter

skriven
#12: Elvira

Fasen..blev lite ledsen när jag läste vad du, Eva skrev...att du blivit tråkig med drogfriheten.. Va tusan, vi blir ju drogfria för att leeeeva!!!

Blunda, låtsas att du är ensam å TOKDANSA!!!



Men mest blev jag nog ledsen för att jag känner igen mig..jag blev åxå rädd,,för mycket..å är fortfarande..men jag påminner mig ofta om att jag är drogfri just för att leva, ända ut i fingertopparna..ler



För som Peter skriver, vi KANSKE bara lever en gång..bäst att passa på då..



Kram alla, från en som försöker vara livs levande, med mer eller mindre bra resultat ibland;)

skriven
#13: peter

Har ni tänkt på en sak?



Att det kan vara som så att det kan vara på sin plats för ett...



GRATTIS!!!



... till våra rädslor... för visst är våra rädslor riktigt stora tillgångar om vi använder oss av dem på rätt sätt...



... det är ju genom att gå emot våra rädslor som vi oftast utvecklas... så vi kan ju välja att se på dem för vad de är... något som sätter focus på vilket sätt och hur vi kan välja att växa... bli mer levande... å till slut njuta helt sanslöst av livet...



... i det perspektivet så är ju våra rädslor rena rama guldkorn...



... för visst fan ska det vara skoj att vara drogfri... såklart.



(((kram)))

peter

skriven
#14: Sniglon

Här kommer fröken bak och fram som vanligt: Jag borde vara mer rädd;)) Jag är ibland på tok för orädd, dumdristigt t.om. Jaja, någon måste ju ligga i andra vågskålen för att det ska bli balans i familjen;))



KÄRLEK TILL ER ALLLA:::::))))

skriven
#15: Sniglon

P.s Om Ni ser en snigel på vägen, som kryper baklänges, ja, då är det jag;))

skriven
#16: peter

Jo jag känner igen det där med balans... eller ytterligheterna rättare sagt L'... hua mig...



... när jag blev drogfri så slog det över för då blev jag liksom rädd fär allt istället... nu är det lite mer balanserat... ja i vissa lägen så är jag fan modig på riktigt
L... ja du vet... dansa nykter å sånt L*...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :