Trött å gnällig...

... har jag varit idag.

Ja jag har nog några ursäkter att dela ut imorgon... det har varit en lite småjobbig dag... känner mig faktiskt en aning kraftlös och det visar sig på lite olika sätt... som att jag har varit helt utan något tålamod idag... och det är fan jobbigt att förstå det utan att kunna göra något vettigt åt det.

En av mina jobbarkompisar satt och spelade lite på en gitarr... och idag var en sådan dag då jag störde mig på det... och jag förstår verkligen att jag inte kan störa mig på en sådan grej... så jag försöker naturligtvis hålla käften... och visar på alla andra tänkbara sätt att jag inte riktigt pallar idag... helt sinnesjukt...

... och det är inte första gången detta händer... och med all säkerhet inte sista heller *L*... ja herregud... det är skitjobbigt när inte förstånd och känsla är kompisar tycker jag... och hur smågrejer har en tendens att växa sig riiiiiiiiktigt stora... kommer ihåg en gång då jag mådde så här på ett möte (ja helt ärligt så hände det mer än en gång *suck*)... jag började störa mig på att det tuggades på tuggummi... och ganska snabbt var det enda jag hörde ett massivt smaskande... det blev helt ohanterligt och jag flippade bokstavligt talat över totalt... när det blev min tur så hade jag jobbat upp ett kraftigt hat till de som tuggade tuggummi... naturligtvis hade de ingen aning om detta... och jag överraskade dem nog när jag mycket kraftfullt berättade att jag HATADE... tuggummituggande...

... några svalde omedelbart sina tuggummi... medans ett par stycken smaskade ännu mer i ren protest *L*...

... direkt när jag sa det så skämmdes jag... precis som idag när jag gnällde på gitarrklinkandet... för jag fattar att det inte har ett endaste dugg med varken gitarrer eller tuggummi att göra... nä det är bara jag som är trött... och inte riktigt vill vara det... det är därför som jag får be om ursäkt imorgon...

... alltenativet är ju att jag tar med en elgitarr och stoppar munnen full av tuggummi... men det verkar inte vara en bra idé... nä det vore nog fan det absolut sämsta jag kunde göra... men helt ärligt så finns den sidan i mig också... å den vill jag fan inte ska ta makten över mitt förstånd... hua mig...

Kommentarer :

#1: Elvira

Men ojsan..vet du, du är bara väldigt mänsklig ju..å det är en vääääldigt bra grej att vara!!!

VÄLDIGT bra!



Hehe..själv blir jag hemsk när jag är i trött-å-grinig stadiet, ska helst inte beblanda mig med folk alls (å det är nog så knöligt när jobbet ÄR andra människor)..å särskilt inte gå på möten inbillar jag mig..men det är nog en ganska dum inbillning, för jag behöver dem ju oftast väldigt mycket just då..



INGEN har bara solkskensdagar, men det vet du ju..låt det vara så, jag brukar tala om att jag har en äkta dumdag, å att man inte ska bry sig om mig..å sen måste jag typ lik förbaskat bjuda på tårta å säga förlåt, å skämmas efter..men..ja, jag börjar inse att jag funkar så, jag är lååångt ifrån den där milda å godmodiga jag önskar att jag vore ibland..å nu känner jag mig lite glad, för att jag tydligen inte är ensam om det..

ler



Hoppas du får vila ut, å har en bra mysig lugn kväll i godan ro...



Kram





skriven
#2: peter

Jo så är det ju... jag är ju inte riktigt den kille jag vill vara alltid... och så får det väl vara...



... trött, hungrig och ont brukar vara feta varningssignaler när det gäller mig...



... skönt att landa här hemma i mitt hus just nu... bara jag å min dotter... lugnt... kravlöst... stilla... skönt...



(((kram)))

peter

skriven
#3: Sniglon

och vad ska jag säga här då;)))



Typ att jag vet hur det känns...s



Kram

skriven
#4: peter

På något sätt så är det skönt att slippa vara ensam om mina känslor...



... men när jag är inne i dem så fattar jag inte det heller L... då kan jag inte ta en sådan här kommentar för då minsann är jag den enda i heeeeeeela världen som känner såååå L...



... ja distans till sig själv är en härlig gåva...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :