trumtrumtrumtrum...

... trumtrumtrumtrumtrumtrumtrum...

Mmmm... så är det... som en trumvirvel på cirkus... om lite drygt en timme så kan de dyka upp... fogden... visst låter det lite som... trumtrumtrumtrumtrumtrum... FOGDEN!!!!!!

Inget är som väntans tider har jag hört... nja... vet väl inte riktigt om jag håller med... eller så kanske det är jag som inte riktigt fattar... att jag liksom hade för mig att det skulle ligga en positiv underton i det påståendet... kan lugnt säga att det gäller inte när man väntar på fogden... nä vill nog helst att det redan ska vara klart...

... men jag sitter inte bara på rumpan och väntar... nänä... jag har varit på långpromenad... hela vägen bort till min...


... brevlåda.

Och det är en bit att gå faktiskt... jag har en liten kortare runda jag tar ibland och det är promenaden till min soptunna... på vägen hem från brevlådan tog jag lite kort på dagen idag... det är vackert här hemma hos mig idag... och en sån här dag då fogden ska komma på besök så blir jag lite nostalgisk... har ju bott här i en herrans massa år...


... och vill nog allt bo kvar i mitt hus...

... ja det är väl konstigt att det är först när man riskerar att mista något som man inser hur mycket det betyder för en... och det gäller ju inte bara fysiska prylar... det vet ju alla som separerat från någon hur det kan kännas... hur mycket det är som vi tar för givet och inte ägnar en tanke i vanliga fall... våra vänner, barn, familjer... ja ni fattar... alla nära och kära som jag tar för givet allt för ofta...

... det kanske är idag som jag fattar det här med "alla hjärtans dag" på riktigt... just nu när jag sitter här å... trumtrumtrumtrumtrumtrumtrum,trumtrum... väntar på fogden...

Kommentarer :

#1: H

KRAM...tänker på dig!



//H

skriven
#2: Kicki

Styrketankar och håller tummen för att det blir på det allra bästa sättet för dig!!Kramiz

skriven
#3: Elvira

Ja en massa kramar å tankar..du är inte ensam vännen, å det kommer gå bra!!!

<3

skriven
#4: peter

Tack för era stödjande tankar... å så klart kommer det att bli som det ska bli... på ett eller annat sätt blir ju allting bra till slut... L...



(((kram)))

peter

skriven
#5: Eva T

Hej Min Vän !

Synd att fogden gör sig besvär nu när det är så vackert, fridfullt å ordning både ute å inne. Dom kunde väl kommet på den tiden när huset var bortglömt av både Gud och "myndigheter" i alla fall vissa. Då när både Peter å sladdar, ledningar var upp åt väggarna. Då när det "bara dög" att ockupera "nästan" Lycka till å kram på dig..................

skriven
#6: peter

Ja då hade de nog vänt i dörren L... dammsugare är farliga grejer...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :