Yoga...

... är en träningsform som vem som helst kan utöva och något som jag brinner för... och som finns i så många former att jag är helt övertygad om att det finns en möjlighet för alla att finna sin egen grej att kunna praktisera och njuta av.

... och jag är övertygad om att alla har en möjlighet att hitta en nivå som passar... tror inte att det behövs så himla massa träning för att hänga med på den här snubbens yogapass... och som ni ju alla vet...


... ett gott skratt förlänger livet.

Sen finns det ju de som tränat ett tag och är rätt snittsiga på att få till sina olika ställningar (det heter nåt fräckt yoga ord som jag givetvis har glömt... eller rättare sagt inte för allt smör i småland skulle försöka stava till här *L*)... denna killen har nog tränat ett litet tag...

 
... iallafall en vecka eller två.

Blir ni nyfikna så har jag också klistrat in ett lite längre klipp på den sortens yoga som jag själv praktiserar... ashtangayoga... får väl erkänna att jag inte är riktigt lika smidig... än... det spelar inte så stor roll... men när jag har kommit dit så tror jag fan att jag åker ner dit där denna filmen kommer ifrån och kör ett pass *L*...


... verkar ju vara ett vackert ställe.

Kommentarer :

#1: Elvira

..men du...det ser ju gränsfall farligt ut..JAG skulle med säkerhet slå knut på mig själv å inte komma loss..ler..men det är plötsligt ganska uppenbart för mig, varför man får träningsvärk:)



Men går det alltid i sånt tempo? Hade en bild av yoga som väldigt lååångsaaamt så..



Kram

skriven
#2: peter

Yoga följer andningen... och det tar et tag innan man blir så vig så att det går att slå knut på sig själv L...



... det är rätt flippat för man bestämmer själv hur jobbigt man vill att det ska vara... det handlar vääääääldigt mycket om att lyssna på sin egen kropp...



(((kram)))

peter

skriven
#3: Eva T

Hej Min Vän !

Yoga ! ? För mig väldigt nära ren akrobatik ...men det finns ju fler sorter. Jag ska välja den slow"a" "orörliga" jag när jag ska träna upp kylskåps hyddan, jag. Ha ha.......Kram

skriven
#4: peter

Yoga är faktiskt något som jag tror passar alla... på riktigt...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :