Abstinens...

... kanske?

Mina flippade fysiska upplevelser och mitt snudd på tvångsmässiga psykiska virrande tankemönster kan vara...
... abstinens... hehe... det kändes bra att få reda på... även om det är rätt skoj att "bara" vara galen också.

Abstinens (substantiv, härleds ur lat abstinere, verb i neutrum) betyder i sin översättning 'avhållsamhet'.


... ett intressant tillstånd...

... och jag hörde någonstans att det bästa sättet att korta ner denna inte så trevliga upplevelse är att bryta rakt av... inga hjälpmedel... och det hoppas jag stämmer... för även om det är intressant att ha abstinens så slipper jag gärna.

Rent fysiskt så är det inget att tala om... det är något annat som jag inte riktigt kan sätta fingret på... och det bästa för mig verkar fortfarande vara att helt och fullt acceptera hur det känns rent fysiskt... då blir det hanterbart på något sätt... att kämpa emot och förneka ger direkt en motsatt effekt... typ... krupp *L*.

Jaja... jag har säkert lite abstinens just nu... och det lär ju försvinna om ett tag bara jag står ut... min galenskap får jag däremot lära mig att leva med... men det är ju smällar man kan ta...

Kommentarer :

#1: Elvira

Ja du, jag läste det åxå, så sent som idag, om man bryter rakt av tar det max 1,5 vecka(alltså den akuta abstinensen)..det betyder 10 dagar..å du har bara 7 kvar.

Jag läste dessutom att nikotin är lika beroendeframkallande som heroin å kokain, så man får vara galen, det är heeelt ok!

Håller alla mina tummar för att du ska fixa det iallafall fram till yogan imorgon:)

Om inte annat, så iallafall en timme till..å kanske en till igenler



Kramis

skriven
#2: peter

Ja jag läste det ju på din blogg... å jag har inga problem med min tillit till dig... det känns nästan som om vi har en utomjordisk upplevelse vi upplever tillsammans just nu... ja du fattar L... å jag ska fixa en timme till... för då har jag klarat mina 4 första dygn... ja jävlar L...



(((kram)))

peter

skriven
#3: Elvira

Ja, jag såg det sen, att du varit "hos mig"

Så det blev lite upprepningarler

Vet du, heeelt ärligt, det börjar lätta här, det har kännts helt ok, hela dan, har tom haft små glimtar av lyckofnatt, för att jag klarat mig hit=)



Utomjordisk, bästa beskrivningen jue..ler sant!



Sov så gott, å när du vaknar är du inne på ditt 5-te..ett tvättäkta jäbbla hjältedåd!!!



Kramkram

skriven
#4: peter

Ja vi är fan hjältar på denna surealistiska inomjordsfärd... kanske är det i 12 dagar vi ska stå ut L... låter shysst att du har ´haft en bra dag...



(((kram)))

peter

skriven
#5: Elvira

12 dagar..låter som ett riktigt bra turtal..

Men så har jag ju ett bekymmer då, att jag kan ju inte röka då, för när jag har 12, så har du bara 8..å jag kan ju inte bara droppa dig så..

Men när du har 12, så har jag 16..å då blir det ju iallafall inte rättvist..skratt

Vi reder ut det då, nu är det ju fram till yogan som är målet för stunden..?

Förresten,jag såg att du är bättre på att ta negativa ord, å svårare att ta till dig såna som är positiva..?

Jag är ledsen, men du får nog börja träna på det, för JAG ÄR HELT ÖVERTYGAD, om att du grejjar det..

Känner din "kosmiska aura" vet du..ler

Kram

skriven
#6: peter

Jaha du... helt övertygad är inte jag... däremot ska jag göra mitt bästa för att klara mig fram till yogan idag... och faktiskt... jag känner ett hopp om att fixa det L...



Ja 12 är väl ett bra nummer L... och då kan det ju vara som så att när jag har 8 så har du 12... men när jag har 12 då har du 4 igen L... så när du har 5 så har jag "bara" 1... men å andra sidan så när jag har 10 så har ju du "bara" 2... hehe... snurrigt va?



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :