En plan...


... börjar ta form i mitt huvud.

Det lutar ju åt att jag tänker fortsätta med mitt rökfria projekt... och då får jag fan ta och vara en smula seriös i hur jag ska gå tillväga... jag har ju lyssnat en hel del på människor som har ägnat sig åt samma sak... rökfrihet... och jag noterar att det finns lite olika sätt att välja på.

När jag valde att leva drogfritt för en herrans massa år sedan så sa jag en sak åt mig själv... något som jag faktiskt ibland fortfarande påminner mig om... och som har varit viktigt för mig... jag sa åt mig själv att...

... jag har inte slutat att supa och knarka... jag har bara börjat att leva drogfritt...

... och på den vägen är det... jag har fortfarande inte slutat med någonting... bara fortsatt att vara drogfri... en dag i taget.

Och ska jag göra någon förändring med mitt rökande så är det inte att sluta med någonting... nä det blir istället att börja leva rökfritt... å ska jag leva rökfritt... ja då ska jag fan gilla det...

... det är min plan... att leva rökfritt och att älska det... för jag vill inte vara killen som tar bort saker ur mitt liv... nä jag vill vara killen som tillför sitt liv nya upplevelser och trivs med det... och jag har ett hopp om att kunna göra precis vilken förändring som helst i mitt liv... allt... precis allt är möjligt...

Kommentarer :

#1: Henrik

Yes, det värmer mitt hjärta. Inte sluta utan börja. Inte ta bort utan tillföra. Frihet, rikedom, kärlek...



Kram Henrik

skriven
#2: peter

Å störst av allt är KÄRLEKEN... L...



(((kram)))

peter

skriven
#3: Kicki

Härligt tankesätt...har inte tänkt så tidigare men kanske ska försöka med det gällande mina "ätproblem"...ska förresten börja i en grupp hos dietisten imorn med kognitiv inriktning...ser fram emot det å hoppas på att jag kan få ett normalt beteende till maten...

skriven
#4: peter

Kognitiv terapi är ju faktiskt den terapi som man kan se mätbara resultat av... och det spelar nog ingen större roll vad för sorts problem man har...



... för mig är det viktigt att focusera på lösningen istället för problemet...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :