Hälsa är en biprodukt...

... hörde jag en snubbe säga på en föreläsning jag var på en gång.

Å jag tycker att det var sååååååå jäääääävla bra sagt... jag kan inte banta mig lycklig... eller träna... eller vad fan du vill... att sluta röka ger mig ingenting... egentligen...

Låt mig förklara... om jag har ett problem med att inte må så bra så kan det ju vara lätt för mig att inbilla mig saker... som att jag behöver göra en massa yttre förändringar för att må bra helt enkelt... vilket i.o.f.s är väldigt lätt att tro... såklart *L*... får jag bara...


... den här tjejen så kommer jag att bli lycklig... *L*...

... och jag skulle ju ljuga om jag inte skulle vilja se om det kanske är så... i detta fallet *L*.

Grejen är ju... å det här har ju visat sig hur tydligt som helst när det gäller tjejer också... naturligtvis... jag hade ju en period då jag sprang på krogen en hel del i början av mitt tillfrisknande... trodde nog allt att en tjej var nog fan det som skulle få mig lycklig... och med den sökande inställningen och sviktande självkänsla satt jag ofta i ett hörn på krogen och såg rädd ut... inte fan träffade jag nån tjej då *L*...

...men om jag gick ut på krogen när jag väl var ihop med en tjej och sket fulltändigt i att söka den bekräftelsen så hade jag inga som helst problem med att få kontakt med det motsatta könet... tvärtom *L*... känner ni igen det?

Lycka kommer innifrån... och hälsa är verkligen en biprodukt...

... jag kommer precis från ett yoga-pass... och jag är rökfri... att jag inte röker just nu och går på mina yoga-pass har en förklaring... jag tycker att jag är värd att ge min kropp detta... för jag tycker om mig själv.

Så det är när jag tycker om mig själv som jag bryr mig om hur jag behandlar mig själv... där hittar jag motivation till att vara rökfri... gå på yoga... eller vad det nu kan vara... när jag gillar mig själv tar jag hand om mig... äter och sover... ja massa prylar helt enkelt... å vad får jag på köpet...

... jo en bra hälsa... så visst fan är hälsa en biprodukt... en produkt av att jag tar hand om mig själv och accepterar mig precis som den jag är... med fel och brister... med tillgångar... när jag lär mig att älska mig själv som den jag är... då kommer min hälsa på köpet... för hälsan är en biprodukt...

Kommentarer :

#1: Kicki

Visst e hälsa en biprodukt, men det är svårt för mig iaf som läget e nu att kunna tycka om mig själv...jag ser en "fläskfia" och ja, jag har ätit mig till det själv...jag tycker så jävla illa om min kropp just nu å jag förstör den bara mer genom att straffa denna äckliga kropp ännu mer...med mat...värken gör ju inte saken bättre och jag vet att det funnits stunder där jag älskat mig själv och tyckt att jag har varit värd något...men tyvärr så är jag svag...svag som tar till maten när något går mig emot...Jag har alltid sagt till mig själv när jag mått bra och haft en bra vikt för mig...jag ska aldrig försätta mig i en sån situation igen där jag kliver upp 20-30 kg på ett halvår/år...men jag gör det om och om igen...MEN nu ska jag få jobba med mitt problem i grupp å det kändes jättebra på introduktionen idag...så jag kommer kanske till den dan där jag kan älska mig själv inte bara för ett tag utan för alltid =)

skriven
#2: Elvira

DEN va faktiskt ny! Alltså, din teori om hälsa..å jag gillar den bättre, än alla andra teorier de har, som man tvingas på, bara man råkar tänka på medicinstudier..



Men egentligen skulle jag skriva nåt helt annat, del 2 i hur man klistrar in youtubeklipp på blogg.se. =D

Jag kikade nämnligen när en av jobbisungarna gjorde det idag..hehe

Jo, när du klistrat in html koden i rutan, så måste du uppdatera, viktigt viktigt. Å den lilla uppdatera knappen syns bara om du har rutan på "maxstorlek"..

Å om du får ihop något alls av mina förklaringar, kommer jag förmodligen bli så förvånad att jag svimmar fniss

Men testa, å säg till annars, för nu har jag sett med egna ögon hur man gör...

Kramisar

skriven
#3: peter

Nu får ni sätta er ner... tror jag... för jag tror fan att jag kan få det att funka... så svimma inte... bara njut L...



... å Kicki... det är ett arbete att börja tycka om sig själv som den man är... jag var ute mer en idrottspsykolog för ett tag sedan och föreläste... han berättade om vilken makt vi har över våra tankar... att det faktiskt fungerar med positiva afimartioner (hur fan det nu stavas)... så jag ska ge dig ett tips... inget jag kommit på själv men som faktiskt funkar om vi låter det funka... sätt en lapp på din badrumsspegel... "jag är en vacker och värdefull människa"... så VET du vad du ska mata dig själv med för budskap... och vår hjärna ÄR programerbar... så det så...



(((kram))

peter

skriven
#4: Kicki

jag har fått det tipset förut av dig å det sitter en lapp på sovrumsspegeln...men läser tyvärr inte den varje dag

skriven
#5: peter

Jag vet själv hur enkelt det är för oss att prata "skit" om oss själva... och hur jävla SVÅRT det är för oss att bryta detta helt sinnessjuka beteende... träning... träning... träning... det är ju ett mantra vi ska nöta in... om och om igen...



(((kram)))

peter

skriven
#6: Kicki

Ja, för varför ska det va så svårt att älska sig själv när man går upp i vikt, jag pendlar 30 kg upp å ner men jag är ju ändå samma gamla Kicki inombords oavsett kilona...

skriven
#7: peter

Ja det är verkligen svårt att förstå... vi har så himla lätt för att hitta fel på oss själva...



... ja jag fattar det inte...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :