Hurra för skolan...

... är nog det bästa jag kan komma på att säga.

Så har jag då äntligen börjat i skolan... igen... och denna gången var det helt annorlunda... helt annorlunda.

Jag har inte fått stryk... ingen har sagt åt mig att jag inte duger eller är dum i huvudet... inte heller har jag fått stå i ett hörn och skämmas (tro det eller ej men det har faktiskt hänt mig på riktigt)... och jag har inte blivit skickad till rektorn... fått kvarsittning... eller ens en anmärkning... det har som jag skrev varit en helt ny upplevelse för mig... helt annorlunda.

Visst det kunde börjat bättre... jag å Janne kom fram jättetidigt och beslöt oss för att åka iväg till stan (Stockholm) för att käka och gå på ett midnattsmöte... så vi lastade av våra väskor och sa åt hon som jobbade där att vi kommer tillbaka rätt sent... ok... hon skulle säga till så att dörren stod öppen när vi kom tillbaka.

Skitskoj att gå på möte... jätteskoj att hälsa på hos tjejen som jag senast hade en relation med (ja man kan skiljas som vänner efter en relation *L*)... vi passade även på att äta kött... på skolan käkades det inte kött... ja en trevlig kväll på stan helt enkelt... å så åkte vi tillbaks till skolan...

... dörren var låst.

Man är rätt blyg när man är ny på en skola märkte både Janne och jag... vi knackade på lite försynt... plingade till på ringklockan tre gånger... men hela huset sov... vi var helt enkelt utelåsta...

... och pallade inte att göra inbrott... eller klättra på balkonger å sånt... nä vi gick och la oss i bilen... och jag har sovit bättre än den natten... många gånger... det var kallt... trångt... och inte så skoj.

Jaja... ingen bra start... men det blev bättre... ja det blev faktiskt hur bra som helst... skolan heter FUN... och det var precis vad det var... FUN *L*... vi hade...


... praktiska övningar...

... och vi byggde en grupp... en mycket bra grupp... där jag är en av oss... i vårat VI.

Vi lärde oss prylar... och vi kommer att lära oss ännu mer... och jag är väldigt tacksam över att jag har fått denna chans... äntligen får jag gå i en skola där jag känner mig välkommen... där jag får växa... där jag får trivas och vara en del av... i denna skolan kommer jag inte att få stryk... det kommer kanske att göra ont... men det är en helt annan sak... det kan komma att göra ont för att jag känner mig trygg och vågar låta denna gruppen hjälpa mig läka de sår som mina tidigare erfarenheter av skolor gett mig...

... det är fan stort... wooow... jag känner mig som om jag börjat första klass... och jag älskar den känslan...


Kommentarer :

#1: Anonym

.."pallade inte göra inbrott.."

Himmel, vilken sagolik tur det då..DÅ hade det antagligen blivit skamvrå..ler



Så glad, för att det verkar vara så toppenbra,å så glad ,att du får se att det är eller kan vara, en helt underbar resa att gå i skola..

Å nästan lite larvigt stolt, för att du ju gör det rökfri..å då blir det ju lite som att jag åxå är med i skolan..lite..pyttelite iallafall!!ler



Sov så gott , å stor kram



Antar att en natt i bil får en att uppskatta att man har en säng mycket mer..positivt tänk ;)

skriven
#2: peter

Ja en natt i bilen fick mig verkligen att uppskatta att sova i en säng... och var faktiskt en liten påminnelse om hur mitt liv kunde se ut när jag missbrukade... och visst var jag rasande och arg när jag låg där L... men det var en bra upplevelse...



... å rökfriheten tror jag inte att jag klarat av ensam... nä helt ärligt så behöver jag detta stödet som jag får av dig... just känslan av att det betyder något att jag klarar av fem minuter till... ett tagande och givande som jag uppskattar... tillsammans är starkare än själv L... så tack... från hjärtat... tack...



(((kram)))

peter

skriven
#3: Elvira

Jupp, tillsammans är stakast! Å jag vill tacka samma lika mycket tillbaks..för du är inte bara "vanlig vacker värdefull" utan väldigt väldigt viktig också..

Nu är det Vita Hästen hockey som gäller ikväll..

jag hoppas verkligen på trendbrott..

Alla (hemma-)lag jag tittar på live förlorar..fotboll,hockey,handboll..

Förlorar vårt hemmalag idag, så får inte jag följa med mer, sa min chef nyss :)

Ha en fin kväll vännen, å stooor kram.

skriven
#4: peter

Du får säga åt din chef att bjuda med dig på borta-matcherna...



... det är nästan så att jag blir lite nyfiken på att kolla upp hur det gick i matchen senare ikväll L...



... men hur det än går så är du ju fortfarande en vinnare...



(((kram)))

peter

skriven
#5: Henrik

Aha, där var förklaringen. Brrrrr va kallt det måste ha varit. Då ska inte jag klaga över att det är kallt på rummet här i norrland.



Jag hade också känslan att vara sju och börja i första klass, ska dom slå mig, får jag vara med eller blir jag utdömd? Den är helt borta nu och vilket härligt gäng, trots att vi är 40 i klassen. Är bara helt slut för det tar på krafterna att arbeta med hjärnan så här intensivt.



Kram Henrik

skriven
#6: peter

Vi fick ju starta bilen varje kvart L...



... och jag håller verkligen med... helt slut... massor av intryck... många processer... ja jävlar... L... skoj...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :