Man kan bara behålla...

... det man har genom att ge bort det.

Och ibland så bara händer det... och just precis nu var ett av dessa ögonblick... jag stod i köket och lagade mat... hackade lite purjolök, tomater, sallad, gurka och några vindruvor... sen gick jag bort och plockade fram lite grejer till en dressing... olja, vinäger, socker och dionsenap... vispade ihop dressingen spädde lite med vatten... blandade ihop...
 

... sallad och dressing...

... och oj... ojojojojoj... ibland så bara klaffar allt... om ni vill får ni gärna sno mitt recept... och kanske får ni uppleva det jag gjorde just nu... den där gången då allt lyckades bli rätt balanserat...

... wooow... nu ska jag ge mig på såsen till kycklingen *L*... naturligtvis finns det grädde med i spelet...

Kommentarer :

#1: Elvira

Åhh.. suck

=)



Om jag byter öst mot väst..så kommer jag bjuda in mig till dig på middag..så du vet!

Okej..?ler

Kramis

skriven
#2: peter

du är mer än välkommen... såklart L... men då blir det nog... indiskt kanske L?



Å massor av glass till efterrätt L... med fruktsallad... å grädde...



(((kram)))

peter

skriven
#3: Elvira

Wow.. ja!!



Känns nästan avgjort då, får bli väst helt enkelt ler



Kramisar

skriven
#4: peter

Såklart... väst e bäst L... och så har vi ju en sång att få ihop också L... så dig släpper vi inte L...



(((kram)))

peter

skriven
#5: Elvira

ler



Va hos min Carina och åt förut, (ja, jag tog mig ur morgonrocken till slut) och hennes ex-svärmor hade precis kommit hem ifrån Indien..med en massa kryddor och roliga saker..Och beskrivningar som va helt makalösa, så där så jag nästan kände hur jag lääängtade dit..

Något åt ditt håll, så där som du beskriver Indien..

Verkar vara helt underbart ju..så indisk mat blir perfekt..



Nej..gör inte det, släpp inte..Vi ska ju göra Stooora saker med vår Glassiga mallakör :)



Stor kram



skriven
#6: Elvira

ler



Va hos min Carina och åt förut, (ja, jag tog mig ur morgonrocken till slut) och hennes ex-svärmor hade precis kommit hem ifrån Indien..med en massa kryddor och roliga saker..Och beskrivningar som va helt makalösa, så där så jag nästan kände hur jag lääängtade dit..

Något åt ditt håll, så där som du beskriver Indien..

Verkar vara helt underbart ju..så indisk mat blir perfekt..



Nej..gör inte det, släpp inte..Vi ska ju göra Stooora saker med vår Glassiga mallakör :)



Stor kram



skriven
#7: peter

Ja jag har fattat att just Indien är visst ett land som man älskar eller hatar... det finns inget mittemellan L...



... är jag rökfri ett år så har jag bestämt mig för att belöningen defenitivt är en Indienresa... kanske åker jag ändå L... varför inte hänga med och bilda dig en egen uppfattning?



Jag hade inte blivit ett endaste dugg förvånad om du råkade höra till de som älskar det landet L...



... å nä... släpper taget gör vi ofta... men vi släpper inte dig L.



(((kram)))

peter

skriven
#8: Elvira

Åh va braler DET känns tryggt..



Ja kanske, gillar tanken..nästa år alltså..?



Å du, jag missade inte din lilla "kanske åker jag ändå" där.

En dag i taget..ler



Hur känns det förresten, hur går det?

Jag tror att jag för min del gör fel..för jag blir fortfarande galet röksugen..inte så att jag VILL röka, för det vill jag verkligen inte, men ibland låter jag det dra iväg med mig..

Men jag har lärt mig att starka halstabletter, mintpastiller, och "Fishermans friend" tar bort suget, så jag ser till att ha ett helt lager med mig överallt =)



Kramar..många

skriven
#9: peter

Känns precis likadant för mig... hysteriskt röksugen mellan varven...



... skillnaden kanske är att dessa attacker släpper ganska snabbt... eller i alla fall snabbare än förut L... men jag kan samtidigt ännu tydligare se när, var och i vilka samanhang mina röksug kommer... och att det inte handlar så mycket om nikotin (tror jag)...



... jag har också lite halstabletter L... vick och fichermans friends L... ja det är fortfarande en dag i taget... å fem minuter också mellan varven L... att du fixar det är nog den bästa hjälpen... och att jag sagt det till alla mina vänner sålart... har ju liksom stängt dörrarna L.



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :