Nu är det nära...

... känner jag... jag är jääääääävligt röksugen.

Mitt projekt med att plocka bort nikotinen som ett litet experiment har ju hållt på ett litet tag nu... en liten stund i taget så har jag helt enkelt skitit i att peta i mig nikotin...


... en dag i taget... jaja två dagar har det blivit... än så länge.

Så jag kan ju göra en liten samanställning på vad som har hänt på denna tiden jag varit rökfri... vi snackar om två dygn 16 timmar och 50 minuter... och det jag känner mest på denna tiden är att jag är...

... röksugen... mest hela tiden faktiskt... å det känns väl som vanligt när man är röksugen... ingen större förändring där... och det där med att man skulle få tillbaka både smak och lukt på typ 24 timmar är enligt mig rent skitsnack... vem har hittat på det?

Däremot har jag sett ett mönster som är rätt intressant... för om jag ska vara riktigt ärlig så tror jag att det där med själva nikotinen är en liten skitsak när det gäller att vara rökfri... för när jag känner efter riktig noga på det som skulle vara själva nikotinsuget och på något sätt vara fysiskt betingat så vill jag sticka ut hakan och påstå att det inte är något som man behöver bry sig så mycket om...

... eller så är det väl jag som har ett såååååå stort lager av nikotin i min kropp att jag helt enkelt inte har drabbats av något nikotinsug än... nä mitt röksug kommer från ett helt annat håll... helt klart... det är psykiskt...

... för jag vaknar inte på morgonen och är röksugen (nä tvärtom så har tiden direkt efter jag vaknat varit den bästa stunden på dagen när det gäller röksuget)... det kommer smygande efter ett tag... nu har jag ju inte druckit något kaffe sen jag startade mitt experiment annars så hade det nog varit triggern nummer ett... men eftersom jag egentligen inte tycker om kaffe så har det inte blivit av att jag bryggt något kaffe... vad ska jag med det till om jag inte ska röka?

Nä det som triggar mest än så länge är... här vid datorn (oj vad röksugen jag blir när jag skriver)... efter maten naturligtvis... och det var lite skumt efter mötet igår också... men det jag vill säga är att jag har ritualer som är starkt förknippade med min rökning... och att det är dessa som är jobbiga...

... men det är intressant att jag inte lider fysiskt... och lite synd också såklart... för där hade jag ju kunnat välja mellan hur många grejer som helst för att bli av med mitt röksug... tuggummi... plåster... tabletter... ja fan vet allt... det är ju en hel industri...

... jaja... jag väntar väl en timme till... sen får jag se... blir ju en smula otålig när alla de här belöningarna som det pratas om lyser med sin frånvaro... för så är det... det enda jag har märkt av detta än så länge är att jag är... röksugen...

... kanske ska springa ett varv runt huset för att se om jag fått en massa kondis... om inte annat så slipper jag ju tänka på att jag är... röksugen...

... röksugen och rökfri *L*...

Kommentarer :

#1: Eva T

Hej min Vän !

Njaa DINA belöningar lär nog dröja......t.o.m. den att spara pengar för inte ens den märker du väl för jag tror att du har kvar av ditt "lager". Om inte, så lägg pengarna du skulle lagt på tobak i en stor vid öppen skål, helst sedlar och se processen när det närmar sig sakta, sakta, sakta ....I.N.D.I.E.N.............

Stor stor kram å fortsatt Lycka till !

skriven
#2: peter

Jo så är det... jag har hela kylskåpet fyllt av tobak... och... nja... jag vacklar...



(((kram)))

peter

skriven
#3: Eva T

H m V

Vakla inte......tänk INDIEN för sjutton...........

skriven
#4: Kicki

Men vet du min vän...du luktar antagligen gott nu och inte askkopp!!! =P...haha skämt åt sido men luktsinnet kommer tebax...det är sån skillnad men det kommer ju inte på en gång...vänta ett par veckor ska du se...å jag rekommenderar stenhårt MORÖTTER!!!!

skriven
#5: Henrik

Det jag minns som mest fantastiskt var konditionsförbättringen. Utan att träna eller göra nåt annat än sluta röka kunde jag plötsligt gå uppför backen till Johanneskyrkan utan att bli andfådd. Jag var helt förundrad. Fast jag tror att det tog nån vecka eller två. Så fortsätt vara röksugen och skjut upp första ciggen tills imårrn.



Kram Henrik

skriven
#6: peter

Ja... tack för erat stöd... men fan... ja... phhuuu... mmm... öhhh... jag vänter fem minuter till...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :