Sanningen...

... är i ständig förändring...

... i alla fall om det är sant... för det enda jag vet om sanningen är att den är i ständig förändring... och ibland så kan det leda till någon form av...


... utveckling... eller som i detta fall... inveckling *L*.

För några dagar sedan var jag en rökare... är jag det fortfarande?
När förändras den sanningen?

Jag är ju fortfarande en narkoman... det brukar jag vara noga med att påminna mig själv om... så att jag inte "glömmer" bort det... och om jag ska se på rökningen på samma sätt... ja då kommer jag ju alltid att vara en rökare... idag är jag en rökfri rökare... det är ju sant... eller???

Ibland så har jag jättekonstiga tankar... det är nästan så att jag tror att det är "skador" från mitt missbruk... men det är inte sant... det vet jag... för jag hade jättekonstiga tankar redan innan jag testat droger *L*... en av dessa kunde vara att t.ex. tänka på en färg... säg blått... och undra över om alla andra också såg samma blåa färg som mig... eller om kanske rött var blått för alla andra... å att det jag tyckte var blått egentligen hette rött...

Vad hade då varit sant?

Min sanning är min sanning... inte någon annans... får jag låna lite av din... så förändras min... det är som att blanda blått och gult... då blir det grönt... å grönt är ju såååå skönt *L*...

... håller det på att slå över för mig nu?

Sanningen är att ni hjälper mig på massa olika sätt... och att jag är väldigt tacksam för det... för utan er så hade jag inte haft någon som helst kontakt med mitt förstånd *L*...

Kommentarer :

#1: Elvira

Vet du, dina tankar är inte alls skumma..finns tom nedskrivna i en liten gullig bok..om Nalle Puh!

Tror den heter "Tao enligt Puh" eller liknande..å där spånas det på om lördag verkligen heter lördag, eller om det heter månsken..hehe..hur flippat som helst, men ändå helt underbart enkelt å fint.

Ska faktiskt leta rätt på den i morgon..en ny dag då..å du har straxt fixat ännu en-rökfri!!

Strunta i titeln, låt det bara vara..vi är rökfria just idag, vi har inte rökt det här året, å det räcker..lååångt!

Stora kramar

skriven
#2: peter

Jipperdiooo... så rätt så rätt... vi har fan inte rökt på hela detta året L... vi är fan bäst!!!



(((kram)))

peter

skriven
#3: Kicki

Ja tänka sig!!..ni har inte rökt på hela nya året...de äger väl fett som ungarna säger idag!!=P

NI e båda stora vinnare i det här...håller tummen som e rätt blå vid det här laget..lr heter det röd?!?L

skriven
#4: Alex

Jag tycker du är grymt duktig Peter! Riktigt starkt av dig och klara dig så länge.



Jag tycker du ska vara stolt.



Jag hoppas du klara följa den vägen oxå!



kram



Alex

skriven
#5: peter

Ja fan... tiden rullar på... en dag i taget... en timme i taget... en minut i taget... och det känns bra att vi är fler... det peppar mig...



... det äger fett L...



(((kram)))

peter

skriven
#6: monika

Va grymt att du lagt av med cig!!

Det borde jag oxå göra..... Känner det nu när jag är förkyld. Hostan är jättejobbig!

Kram Monika =)

skriven
#7: Eva T

Hej Min Vän !

Nu ska jag jävlas lite med dig........."så som du gör med mig ibland" När jag ojar mig för VIKTIGA saker, hmm. Då kommer ibland dina mantra som kan låta så här: Släpp det, det löser sig, fokusera på lösningen osv. Mina råd till dig är egentligen dina egna..........

Släpp besattheten = dvs röksuget. (sitter mellan dina berömda öron )

Löser/fixar sig = röksuget släpper (det gör det per automatik )

Lösningen = Låt bli den första.

Så enkelt är det! som du skulle sagt om du hunnit före................kram min goe Vän.

Du fixar det här, om inte annat för att du VILL INTE möta mig med en cig i munnen.......................

skriven
#8: peter

Nja lagt av med cigg vet jag inte om jag har... än L... vill nog ha en liten bakdörr öppen fortfarande... däremot så testar jag hur det känns att vara rökfri L'... en dag i taget...



... å vad säger du... jag har väl aldrig jävlats med dig Eva
L... och du är väl den enda som jag mycket väl kan tänka mig möta MED en cigg i munnen... bara för att jävlas lite L*...



(((kram)))

peter

skriven
#9: Anonym

Man kanske kan blanda blått och blått så att det blir rött? Eller rött och rött så att det blir blått? Ha,Ha,Ha, slagit över har det nog inte gjort men lite konstiga tankar har du nog allt.

En fråga till Eva T, var det du som var med på Öland med Ria Fbg sommaren 2001?

skriven
#10: peter

Ja jag känner mig allt konstigare och konstigare... både fysiskt å psykiskt...



(((kram)))

peter

skriven
#11: Eva T

Hej Hillevitony !

Ja det är jag...............å nu fattar jag vem du/ni är.

Lite kul, så vägar kan mötas på alla de sätt.Kul att ni också kollar in på "token" fine Vännens blogg, ......



PETER !

Du vill inte möta mig med stinkpinnen i munnen.........igen !

skriven
#12: peter

Aha... DU tänkte börja röka igen... det fattade ju inte jag... hehe... jag VET hur jag ska bli då L...



(((kram)))

peter

skriven
#13: Anonym

Hej Eva!

Jag tänkte att det måste ju vara du. Läste något här på bloggen för ett tag sedan som handlade om bilar där du hade kommenterat, vet ju att du jobbar på Statoil. Och att du dessutom höll på Fbg i körslaget, då fanns det ju inte så många andra Eva T att välja på. Vi har också en blogg eller rättare sagt jag, tänkte först att vi skulle ha den ihop, men hittills har det väl mest varit jag som har skrivit på den. Läs den gärna om du vill.

Ha det bra!

Kram Hillevi

skriven
#14: Anonym

Oj, nu gjorde jag visst reklam för min egen blogg här i din blogg, det var ju inte riktigt meningen. Hoppas att det är OK.

skriven
#15: Eva T

Ursäkta Peter !

Men nu pratar jag med Hillevi, jag vet inte om du har "kontroll" av dina blogg kommentarer för jag har redan skrivit ett par kommentarer sedan jag fattat att det var du/ni. Det räkna ut av din bloggadress efter din fråga till mig............kram

skriven
#16: peter

Du får jättegärna göra reklam för din blogg här L... och jag gillar att det finns en liten "träffpunkt" här under mina inlägg L...



(((kram)))

peter

skriven
#17: EvaT

Hej igen Vännen !

Ja du här träffas vi.....lika barn m flera, jag har redan sett flera "kändisar" här men Hillivi var verkligen en positiv överaskning. Så tack att du ser till att vi "träffas"

skriven
#18: peter

Tack till er som väljer att titta in här...



(((kram)))

peter

skriven
#19: Anonym

Hej igen Eva!

Nu har jag läst kommentarerna på min egen blogg, är inte så van vid att få kommentarer så jag blir lika förvånad varje gång. Brukar få tvinga folk att läsa den. Tack, vad fint du skrev!

Kram!

"Lover paret"

skriven

Kommentera inlägget här :