Shit också...

... nu har det fan gått för långt.

Jag får lägga upp en ny plan... mitt experiment har ju helt ballat ur... jag höll helt enkelt på för länge... nu får jag väl göra som vanligt när det gäller mig... tvärtom.

Jag totalvägrar att sluta med någonting... så är det bara... å nu har jag då varit rökfri lite för länge för att det ska funka att bara liksom tända en cigg så där hur som helst... faaaaaaan... hur ska jag krångla mig ur det här?

Kan jag sätta upp en datum för att få börja röka igen?

Jag fattar ju att det är bra att vänta ett litet tag... att liksom låta röksuget försvinna innan jag börjar igen... undrar hur lång tid det tar... 12 dagar låter rimligt... så efter den 12 januari ska jag ta ett nytt beslut... om jag vill vara rökfri eller inte... för helt ärligt... det enda jag fått ut av detta än så länge är att jag är röksugen... och det var jag liksom redan första timmen... hallå... när ska det hända något?

När kommer Gunde Svan-kondisen... lukterna och smakerna som det snackas om... för något mer än bara ett konstant röksug vill jag nog fan ha ut av det... annars så fattar jag inte riktigt varför jag ska vara rökfri... mer än att det kanske är en smula livsfarligt att röka... typ att man kan dö av det... men... ja ni vet... förnekelse är en av mina specialiteter... det gäller ju inte mig...

jaja... 4 dygn... 14 timmar... 23 minuter... wooow... rätt fräckt ändå *L*...

Kommentarer :

#1: Elvira

Men du, när du beslutade att sluta/hålla upp/lägga av med drogerna, fick du alla vinsterna utav det direkt då?

Skulle inte tro det..

Ditt röksug avtar snart, ett löfte, jag har inte hälften av det röksug idag, som jag hade dag 5.

Men visst känns det, så klart..men du är så tuff, som fixat det hit, starkare än du själv visste ju..=)

Det är faktiskt riktigt imponerande, att kunna låta bli att röka, du kommer spara pengar, även om du röker billigt, så är 12 dagar mer än 1/3 av månadskostnaden för dina bloss..du kan säkert redan nu urskilja dofter bättre, å du luktar definitivt godare(prova att krama på en unge-de brukar vara ärliga)

Å sen, om du klarar dig längre, så kan du ju se fram emot låååånga snack efter dina föreläsningar kanske, med såna som vill fråga å undra, istället för att behöva rusa raka spåret ut å röka..

Eller kanske för att du hjälper mig..en vitt främmande människapå andra sidan sverige..kanske inte så mycket till motivation nu, men det är faktiskt STOOOR hjälp för mig..ler

Hur många fler argument vill du ha? Jag har massor...

Kramkram

skriven
#2: peter

Hehe... jag tycker egentligen att det är skitfräckt att vara rökfri... bara själva grejen är ju helt rätt... men jag kan ju inte låta bli att vara lite obstinat L... bara för att jävlas lite L...



... och nu ska jag bli allvarlig... du har hjälpt mig mer än vad du tror... kan du så kan jag syndromet...



... ibland så ska du ta det jag skriver... vända och vrida lite på det... för visst är det lite skevt att ha en röst i mig som inget annat vill att jag ska röka flera hundra cigg om dagen... förståndsmässigt så fattar jag ju att det är skitbra att vara rökfri... det har jag ju fattat hela tiden... L... egentligen...



... och som du säger... det finns hur många argument som helst för att förbli rökfri... såklart... ta bara det att jag ska åka ner till min yoga nu... å känna efter hur det känns L...



(((kram)))

peter

skriven
#3: Henrik

Grattis till 4 dygn och 15 timmar och nånting, ännu mer när du läser det här. Känner igen mig väl i det där obstinata draget. Igår var det ytterst nära att jag skrev att experimentet är över nu, du kan börja röka igen... Oooops! Nu gjorde jag det iallafall!

Aaaaaahhhh!!!!



Kram Henrik ;o)

skriven
#4: peter

Ja obstinat är ju något som jag alltid varit... på ett eller annat sätt... det är ett rätt flippat experiment... hela tiden i förändring L...



(((kram)))

peter

skriven
#5: Eva T

Hej Min Vän !

Fattar du hur häftigt det är att DU "slutat" röka, det du ! Det kunde ingen tro, just därför ska du kirra det..................... Första stora prövningen kommer när vi träffas ju, så se till att ha samlat på dig ett gäng dagar till tills dess, hi hi. Jättekram.

skriven
#6: F-28-80C

Hej Peter!

Som du vet så är jag själv nu rökfri sen två år tillbaks. Det som hjälpte mig var det faktum att ett röksug pågår mellan 3 sekunder till 2-3 minuter. Det är det enda. Resten är bara psykologi. Så snälla rara, det här fixar du... se till och tänka på nåt annat...typ hur sexig min mustasch EGENTLIGEN är. Det kanske hjälper! HAHAHA

God fortsättning förresten och lycka till nu!

Kram kram



PS. Hur i h*lvete hittade du MIN blogg? Blir så glad av dina kommentarer. DS

skriven
#7: F-28-80C

Du raderade min kommentar.. meh! Jag envisas och kopierar in den igen... så har du annat att tänka på ist för röksuget. =)



Hej Peter!

Som du vet så är jag själv nu rökfri sen två år tillbaks. Det som hjälpte mig var det faktum att ett röksug pågår mellan 3 sekunder till 2-3 minuter. Det är det enda. Resten är bara psykologi. Så snälla rara, det här fixar du... se till och tänka på nåt annat...typ hur sexig min mustasch EGENTLIGEN är. Det kanske hjälper! HAHAHA

God fortsättning förresten och lycka till nu!

Kram kram



PS. Hur i h*lvete hittade du MIN blogg? Blir så glad av dina kommentarer. DS



skriven
#8: peter

Ja jag är nog en riktig högoddsare när det gäller att vara rökfri L... det är du inte ensam om att reagera på L...



... å jag köper det där med röksugen... smygprovade ju lite i bilen på den grejen... och det var faktiskt på en flygresa på 10 timmar som den poletten trillade hela vägen ner...



... att det sedan skulle vara mustascher jag behövde för att byta tankar var faktiskt något av en överraskning L... jaja livet är ju fyllt av dem... överraskningarna alltså... och en och annan mustasch förstås L...



... hur jag hittade till din blogg har jag glömt... men det är faktiskt en av väldigt få som jag läser regelbundet... och det ska du ta som en komplimang L.



(((kram)))

peter

skriven
#9: peter

å föresten... jag raderar inte några kommentarer... kanske skulle göra det om någon är direkt elak mot nån här... och då räknar jag inte mig själv... jag har mycket lättare för att ta skit än beröm... men det händer att min blogg krånglar lite märker jag lite då och då...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :