Skolan...

... ska jag ju börja i igen.

Och det börjar närma sig skolstart med stormsteg... ja jävlar *L*... och det är inte utan att jag har lite funderingar runt detta... det har väl skett några små förändringar sedan jag satt på skolbänken sist... det känns som det var ett tag sedan... men jag har några...


... minnen kvar och såååååå mycket kan väl inte skolan ha förändrats.

Undrar om man fortfarande får ta av sig skorna utanför klassrummet och stå där och vänta i ett led innan man får gå in?

Nä skämt åsido jag har ju faktiskt gått i skolan för inte såååå länge sedan... Komvux... ja herregud... vilken resa.
Jag gick ju inte i skolan för att jag ville lära mig något då... nä det var skitsamma... jag började skolan för att det fanns brudar där... och jag hade hört att just komvux var kanon om man ville fixa sig en relation... så jag började skolan... och slutade den ungefär lika snabbt... okej jag gick väl där i några månader för att kunna få ut mina stålar... men eftersom jag redan innan jag hann börja skolan träffade en tjej så föll ju liksom hela min idé om målet för min utbildning.

Denna gången ska jag utbilda mig till Addiktolog... det låter ju lite fräckt tycker jag *L*... vad som skrämmer mig mest just nu är att jag är singel... och kanske tappar focus på det som jag bör lära mig... men det tror jag inte... nä jag har ett större problem... ett kraftigt högmod och tror väl redan att jag kan allt som finns att lära sig på denna skolan.

Ja... jag och skolan har alltid haft ett väldigt speciellt förhållande... lite som mina relationer faktiskt... passionerat dysfunktionella... minst sagt... icke-fungerande *L*... men men... det skrämmer ju inte mig... nä jag ser verkligen fram emot denna gången... som vanligt helt övertygad om att... "denna gången kommer det att bli annorlunda"... hehe... ja jävlar...

Kommentarer :

#1: Eva T

Hej Min Fine Rökfrie Vän.............

Kul att du kan tänka dig att röka bara för att "jävlas" med mig, men jag tror inte du vill reta mig nu. Det har flyttat in en tiger här, hi hi

, missar staden å möte idag också å haket...........maaaaattttttttttt på stället.

Jag behöver biiiiiiiilllllllllllllllllllllll.......nu.

Har du nått tips, ha ha ......vi och bilar. Leffe meckar, jag målar å du leker Schumacher.

skriven
#2: peter

Ja du vet ju vem du ska nacka med när det gäller bilar... å det är ju inte jag L... jag bara kör...



... hörde talas om att det visst skulle bli pannkakor idag istället för kinakäk... det skulle firas tid L.



(((kram)))

peter

skriven
#3: Elvira

Men du..bilden..är du med på den?



Hoppas din skola blir bra..tror det blir riktigt skoj. Hade precis samma tanke när jag började läsa till beteendevetare för några år sen fniss

Helt övertygad om att jag kunde allt, så mycket märkliga som beteenden jag stött på..Men det visade sig gå ut på något helt annat:D

Jag är iallafall helt säker på att det blir skitkul, å riktigt spännande!



Kramisar

skriven
#4: peter

Nä det var en bild som jag hittade på nätet... jag har bara en bild av mig själv när jag är liten (typ 10 år)... men jag gillade denna bilden L...



... å visst ska det bli hur spännande som helst att börja skolan... å nu när jag är rökfri så kan det ju bli riktigt skoj... kanske får jag en diagnos på kuppen L'... typ ADHD... värsta sorten L*...



(((kram)))

peter

skriven
#5: Eva T

Hej igen Min Vän !

Luring......jag kunde svurit på att den lille blonde killen var du, var nästan på väg att svara Elvira när jag såg att du svarat. Tur atta jag inte "blandade" mig. Kram

skriven
#6: peter

Jag tror att det kortet är lite äldre än vad jag var i den åldern... hehe... kan man säga så?



(((kram)))

peter

skriven
#7: Eva T

Ööööööhh är inte du på möte ?

skriven
#8: peter

Nä idag så är det en "pappakväll"... jag och min yngsta dotter kollar in Lets Dance... och frossar i massor av godis...



(((kram)))

peter

skriven
#9: Eva T

Gottegrisar................

skriven
#10: peter

Mmmmmm....

skriven
#11: Elvira

skratt

Vet ni, min tanke va faktiskt att bilden va lite från en tidigare tid, men jag vågade liksom inte skriva det, för det hade kunnat bli riktigt fel..,fniss..nåja..ska genast återgå till "lets dance" åxå..

Kramis

skriven
#12: peter

Ja det där med åldern kan ju vara allvarliga grejer... allra helst nu i dessa "känsliga" tider... nu gäller naturligtvis det ju inte mig då va... men ja... ni fattar...



... jag är ju liksom mer ett "lets dance" ämne... kan jag tycka L...



(((kram)))

peter

skriven
#13: Elvira

Det är Lets Dance pause nu, men eftersom jag ju vet att du åxå tittar..såg du Morgan? Himnmel vilken gullig, visst?

Ja, jag tror nog åxå att du är ett äkta Lets Dance-ämne..som sagt, jag tror ju stenhårt på dig på heltid nu..ler

Kramis

skriven
#14: peter

Hehe... det är sååååå flippat att kolla på de här prylarna med dessa känslosvängningarna... det räcker att någon ser glad ut så får jag ju tårar i ögonen... ja jag säger då det L...



... du är väl den enda som har en möjlighet att tränga igenom mitt rökfrihetsskal eftersom du befinner dig i samma land... eller ska vi säga planet L... jag tror på dig också...



(((kram)))

peter

skriven
#15: Elvira

Märkte just, att man kan få tårar i ögonen av en fin kommentar åxå ..!

Samma planet känns bättre..mer sant på något vis..



Men vad säger dottern då? Hon är säkert ruskigt stolt över dig..

Kramisar

skriven
#16: peter

Ja du fattar... vad är det som händer med oss L... riktiga KÄNSLOFREAKS... häftigt...



... jag har inte snackat så mycket med henne om rökningen... än... du vet... med barn är det handlingar som gäller L...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :