Vargar...

... stryker omkring runt mitt hus.

Jag ser vad jag vill se... och när jag tittar ner i snön som ligger i ett tunt... mycket tunt lager på min gräsmatta så får jag syn på dem...


... vargspåren...

... fan nu är det allvar... den lilla snö som kommit på besök avslöjar saker som jag kanske inte ville veta... det bor vilda djur i min trädgård... kanske t.o.m. vargar... spännande minst sagt... och väldigt effektivt mot röksug... för vem har tid att vara röksugen när vargarna stryker omkring i trädgårdarna...

... jag gick utanför dörren... solen sken och det var så där...


 ...gnistrande kallt och jättevackert.

Jaha... detta var ett försök av mig att skriva om något annat än rökning... att komma tillbaka till mitt vaaaaaaaanliga bloggande... men inte fan funkar det... för visst är det vackert utanför mitt hus... och visst är det spännande att tyda spår i snön...

... och visst är det enda jag tänker på... fortfarande...


... tobak... att få rulla mig en cigg...

... suck... och pust... och hurra... *L*... jag är fan fortfarande en rökfri rökare...

Kommentarer :

#1: Elvira

skratt

För min del får du skriva precis hur mycket du vill om rökning, vräk på bara!!

Fick lite hicka nästan när jag tittade in på sidan din nu, å såg vargspår..som du skriver, knappast något man ser, när man är upptagen med att vara rökfri..

"Friheten" är verkligen svår att känna än, riktigt avlägset faktiskt

Men det går över, ALLA jag frågat säger det, så jag litar på det.Ingen har däremot sagt hur lång tid det tar..? Nåja, om du fortsätter ditt experiment, så kanske du kan tala om det för nästa som frågar nån gång..?ler

Kramis

skriven
#2: peter

Nä den där "friheten" har jag fan inte sett röken av... tvärtom så känner jag mig mer fast än jag någonsin känt mig... suck... det är bara när jag riktigt focuserar på den fysiska känslan som det är riktigt flippat... eller så är det kaffet som jag börjat hälla i mig igen som jag känner L... men jag känner någonting i alla fall L... det måste väl betyda att jag lever fortfarande L... fan Elvira... vad håller vi på med?



(((kram)))

peter

skriven
#3: naken Snigel

Kommer in och Ger Dig en rökfri minut!



kram

skriven
#4: naken Snigel

Har inte glömt Er, kära vänner. Men jag har lite jobbigt just nu bara;) Men i tanken är jag med Er, Alltid!



kärlek från Snigel

skriven
#5: naken Snigel

det var den minuten;)))

skriven
#6: peter

Jag tar tacksamt emot ännu en minut...



(((kram)))

peter

skriven
#7: Elvira

Ja du Peter, leker Rambo kanske..?

Testar på äkta galenskap utan droger?

Eller gör något vi kommer tacka oss själva för ..nån gång i framtiden(förmodligen en avlägsen framtid)

Såg förresten en bild på tv igår, de visade hur rökares lungor såg ut, å de va verkligen SVARTA!

Men det är ju sånt man vet, har hört förr liksom..

Sen kom jag på, hur hemskt det skulle vara om mina barn rökte, å såg ut så i lungorna.DET va jobbigt.

Tanken på att de skulle förstöra sig själva så, va riktigt jobbig..för med mig själv, är det ju naturligtvis inte samma sak, NÄ!

Förnekelsen, en beroendes bästa vän..

Nåja, vi kan ju alltid röka en annan dag?

Bara inte just nu..



Kram



Å Fina Snigel, jag är med dig i tanken också:) Kram

skriven
#8: peter

Ja galenskap kanske man kan kalla det... förståndig galenskap L... men jag märker hur nära jag är att tända en cigg ibland... bara för att jävlas med mig själv liksom... sinnessjukt... men jag reagerar väldigt underligt ibland... och jag får verkligen be om hjälp för att fixa att vara bland folk sen... jag är inte rädd för dem som säger att det inte är någon idé för att jag kommer ändå att röka igen... nä jag är rädd för de som ger mig positiv pepping... som säger grattis å sånt... ja du vet... skit har jag inga problem att ta emot... men positiva ord... det är svårare L...



... jaja... jag väntar fem minuter till...



igen...



(((kram)))

peter

skriven
#9: knisse

grattis... det kommer bli bättre med tiden, tillåt dig sörja ciggen bara. jag är fortfarade rökfri sen gotlandskonventet 5 månader typ :)känns jättebra, men saknar fortfarande e mellan åt.

skriven
#10: peter

Wooow... 5 månader låter ju som hur länge som helst... ja det en seperation som känns L... mer än de flesta andra jag varit med om faktiskt... men det vågar man ju knappt säga L...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :