Att trivas...

... på jobbet är en gåva.

Jag har just nu det bästa jobb som finns... ja det är min åsikt (det finns naturligtvis människor som skulle tycka att mitt jobb var skräp)... för jag gillar att vara på en sommarkille på Tylösand... det känns som om det är "min" strand nu.
Har lite svårt att minnas hur jag inte kunde åka dit för att jag hade fördommar om de som befann sig på den stranden... att det var ett "snobbigt" ställe som inte ville att jag skulle komma dit... oj så fel jag hade... från att ha varit livrädd den första veckan för några år sedan (rätt många faktiskt... vi har varit på den stranden fem veckor varje sommar sedan 2002 nu)... till att känna som jag gör nu... en längtan över att få komma iväg till mitt "sommarjobb"...

 
... jag är en lyckligt lottad kille...

... men sanningen är att det är min drogfrihet som gjort detta möjligt... jag bor i ett land där det finns hjälp att få för den som vill välja ett drogfritt liv... och ett drogfritt liv är ett liv i frihet... jag är fri att göra vad jag vill idag... och kanske är det därför som jag gillar mitt jobb på stranden så mycket... det är verkligen fritt...

Kommentera inlägget här :