Dramatik...

... var det på stranden idag.

Det har varit en himla massa väder på Tylösand idag... typ de flesta utom snöfall... och i ett av de första av alla dessa väder som också innehöll kraftiga vindar så blåste...
 

... vårt parasoll sönder.

Det gjorde inte så mycket... vill nog fan hellre påstå att det var till stor fördel eftersom alla dessa olika väder fortsatte... och när det både blåste och regnade från ALLA håll och även horisontellt så passade det utmärkt att ha ett lågt parasoll där vi kunde söka skydd för allt detta väder... och vi hade det faktiskt rätt mysigt...


... under vårt parasoll.

Visst det kanske hade sett lite underligt ut för den förbipasserade... allra helst vid en närmare titt... upptäcka ett gäng glada kortspelande vuxna människor...


... sittande under ett sönderblåst nergrävt parasoll... på en regnig strand i Tylösand.

Nu hände inte detta... för de enda som såg oss sitta där under var livräddarna... och vi känner varandra vid detta laget så de vet vilka vi är och ser det inte som ett endaste dugg underligt att vi sitter där... tror jag *L*.


Nä vi var ensamma på stranden idag...


...så när väl solen tittade fram vid 14.00-tiden... var det oss den strålade på för full kraft...

... en i det närmaste overkligt underbar upplevelse efter regnet... och ännu en gång denna sommaren befann vi oss på precis rätt ställe på rätt tid... en dag kvar och jag saknar redan vårat sommarjobb på stranden... det går inte att vara lika strukturerad för mig på min semester... och det är väl inte meningen heller... men med en dag kvar på årets "VågaVa go beach" tänker jag njuta av den... vad det blir för väder har jag ingen aning om... och det spelar ingen som helst roll för vi är inte väderstyrda... nä vi är mest förundrade över hur mycket väder det finns... och vilken dramatik det är att studera det... på plats... i verkligheten...

Kommentera inlägget här :