Sista dan...

... på jobbet.

Nu drar vi iväg till stranden för sista gången denna sommaren... eller nja till stranden kanske jag kommer fler gånger denna sommaren... men som jobb är det sista dagen idag... och det är fan lite sorgligt.

Det är ett fantastiskt projekt vårt "VågaVa go beach" på väldigt många sätt... det händer grejer med mig när jag tillbringar massa dagar ute i friska luften på en strand... saker som jag inte kan förklara... det finns grejer som måste upplevas för att förstås... detta är en av dem... och det är en helt annan grej att dra till stranden som jobb... det finns ett lugn i att ha en orsak till vad man sysslar med... yrkesrollen är trygg.


Sen är det själva stranden i sig så nära alla dessa krafter... havet...  vinden... ja det är stort.

Jag ska njuta i fulla drag av denna sista dag av vårt projekt... med en känsla av vemod för att det redan är slut för i år... och en känsla av stolthet för att vi klarade av att slutföra det vi sa att vi skulle göra ännu en gång... det är sådant som gör att min tillit till mig själv och alla andra växer... och visst är det en skön känsla att våga tro på människorna... och livet. 

Kommentera inlägget här :