Tråkigt...

... att läsa min egen blogg.

Det har varit mycket Tylösand nu... mitt liv består ju mest av arbete just nu... och mitt arbete är ju att åka till Tylösand och bada varje vardag... förstår att ni tröttnar att läsa om det... det hade jag gjort... hur skoj är det att läsa om att...


... det var trångt och soligt på stranden idag.

Nä... det är något som ska upplevas istället... på plats... det är liksom en grej som inte gör sig i text... nä på med badkläderna och kom och hälsa på oss istället... det är mycket roligare.

Visst har jag roliga grejer att berätta om denna dagen också... som att vi var ett STORT gäng som samlades på vår camp idag... jag har inte räknat efter än man jag tror faktiskt att vi snackar rekordmånga som hängt med oss idag... ett direkt resultat över att det vi sysslar med funkar... riktigt riktigt bra... och att vi har etablerat oss riktigt ordentligt... man vet var vi finns... och alla som jobbar på ett eller annat sätt på stranden vet vilka vi är... och vi har ett mycket gott rykte... men viktigast av allt är ändå att vi kan visa den som just slutat med drogerna ett drogfritt allternativ som är attraktivt... och då snackar jag inte om någon form av sexuell attraktion... något som tydligen någon trodde att detta handlade om... han eller hon kunde inte ha mer fel... för precis tvärtom så visar vi att vem som helst kan ta sig till stranden för att umgås och bada... man behöver inte se ut på ett speciellt sätt...

... jag tror att den som hade så många åsikter hade mått bra av att titta ner till oss... så om du läser detta ska du veta att du är mer än välkommen... och du kan fortsätta att vara anonym om du vill *L*.

Två veckor kvar... sen ska jag ha semester... undrar om jag pallar att åka till stranden då... eller om det är för tråkigt?

Kommentarer :

#1: Anonym

Jag har alltid undrat varför ni inte är på östra stranden där det kanske finns mer människor som

behöver er. För mig låter det tyvärr som om att ni bara ligger på tylösand för att det är glassigare än att vara där ni behövs mer, som tex på östra. Jag vet att detta inte bara är min åsikt utan jag vet många som tycker att ni hade kunnat nå ut till flera någon annanstans.

skriven
#2: peter

Vi startade faktiskt VågaVa go beach år 2000 på just Östra stranden... just för att vi tyckte att vi inte passade in på Tylösand... sen kom vi på att det var ju våra egna fördommar som talade när vi dömmde ut Tylösand som "snobbigt" och "glassigt"... så vi gick emot våra rädslor och testade den stranden för första gången 2002...



... sen blev vi kvar... av den mycket enkla anledningen att den stranden är som jag ser det betydligt bättre på alla möjliga sätt... klarare vatten... bättre sandstrand... oftast faktiskt lite bättre väder... ja kort sagt lite bättre kvallitet...



... vi har ingen uppsökande verksamhet... vi är ett gäng som vill ha det bra och njuta av livet som drogfria vackra och värdefulla människor... och det ska vi naturligtvis göra på den bästa stranden i Halmstad... vårt budskap är att tillsammans kan vi kan göra vad vi vill... och att det ska vara skoj att leva...



(((kram)))

peter

skriven
#3: Anonym

nä ni kanske inte är uppsökande men ni får pengar av kommunen för att finansiera eran verksamhet och jag vet att dom betalar ut pengar för att finnas och hjälpa till med kontakter mm för dom som vill, men rent logiskt så tar fler kontakt med er om ni finns där "folk" finns, eller är det så att kommunen betalar ut pengar som ska gå till ett par enstaka människor som faktiskt varigt nyktra och drogfria ett bra tag. tror inte det.

Jag kan inte annat en tycka det är helt fel att jag som människa och betalande ska bidra med att sponsra er på eran semester. Min åsikt iallafall.

skriven
#4: peter

Jag tycker om när det finns lite olika åsikter... mångfald är av godo... och naturligtvis så behövs den sortens verksamhet som du vill ha också... precis som vår verksamhet behövs...



... för det gör den... den kanske inte passar alla men jag kan lova dig att den är en ren vinst för både skattebetalaren och samhället rent ekonomiskt...



... eftersom ett missbruk kan se ut lite hur som helst så är det bra bra att det finns allternativ... och i en stad som Halmstad så kan vem som helst få hjälp... här finns det hur många allternativ som helst... det är bara att välja... och vi är bara ett av alla dessa val...



... saknar du något så tycker jag att du (om du har möjlighet) ska starta upp den verksamheten... vi bor i ett land där det finns hur många möjligheter som helst...



... och du ska veta att vi finns där "folk" finns... missbruket har många ansikten...



(((kram)))

peter

skriven
#5: rebeccaibland

din blogg är jättebra :DDD

jag har läst typ alla inlägg flera gånger om.

de är typ som att varje gång man läser dom så hittar man något nytt. jag fattar inte hur du bär dej åt för att skriva så bra..:D

kram

skriven
#6: peter

Jättetack för dina fina ord... vad glad jag blev av att läsa vad du skrev L...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :