Upptaget...

... låter det när man ringer hem till mig... hela tiden.

Det beror inte på att jag är en rackarns upptagen man när jag är hemma i mitt hus... nä... det är inte jag som är upptagen... det är...


... bara min hemtelefon.

Helt ärligt så är det en smula irriterande... för min mobil funkar inte heller ute i skogen... ibland så kommer det fram ett samtal... och det är skitjobbigt att snacka i en telefon utan täckning... krrrrr...ukrrrr... jag har... krrrr... hallå... krrrrrr... krrrrr... hör du... krrrrr... mig... krrrr...

... konstigt nog så funkar internet än så länge... det är "bara" min vanliga telefon som inte funkar... ett sätt som jag kan hålla kontakten med omvärlden på förutom internet är via sms... och det är inte så himla enkelt heller... för jag måste ju ha täckning när jag skickar iväg ett sms också... en stressfaktor att inte kunna skicka när jag vill utan hela tiden hålla på att kolla på telefonen för att se när den behagar att vilja koppla upp sig i några sekunder... suck...

... och nu ska jag till stranden... där funkar det inte så bra med telefon heller... så förvänta er inte att jag svarar när jag är där... jag gör mitt bästa för att kolla mina samtal på lunchen och ha en halvtimmes telefontid där... nä på stranden så finns det viktigare grejer att syssla med... som att koppla av och bli av med stressen som mina krånglande telefoner skapar... så nu drar jag iväg...


 ... till stranden och plaskar med mina fötter i det varma vattnet...

... så på något sätt är det ju inte helt fel att min telefon tutar upptaget... tut.. tut... tut... tut... tut... tut... tut... tut... tut...

Kommentarer :

#1: Elvira

..å jag ringer o ringer, å har aldrig haft så mycket viktigt att säga.. ;)



Röksignaler då?

Eller sinnesro..släppa kontrollen en stund, bara vara..hehe..lätt att säga, vet precis hur det är, tog taxi hem från jobbet, när jag glömt mobilen hemma..200 spänn tor, så jag ska nog bara vara tyst.

Hoppas du fått ordning på det nu då,..å att du inte missat för mycket spännande:))



Kram kram

skriven
#2: peter

tror minsann att jag fixat felet nu... att det var min telefon som fått fnatt... och nu har jag bytt till en gammal som jag hade liggande... så håll tummarna...



... eller slå en signal L...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :