Woow... jag VÄXER...

... med raketfart.

Ställde mig på en våg hemma hos leffe idag... och jag blev förvånad... herregud vad mycket större jag blivit det senaste halvåret... ganska exakt 15% större... och det är ju fan mycket... inte sååååå konstigt att jag stönar och stånkar när jag reser mig ur soffan... eller att mina kläder verkar ha krymt... det är inte fel på tvättmaskinen... jag har förändrats... nu kan jag också fixa till "före och efter" bilder... som handlar om min vikt före och efter min...


                         före                                                                            efter                                          

... rökfrihet... för det måste ju hänga ihop med min rökfrihet,,, jag kan inte se något annat som helt plötsligt har fått mig att ändra vikt... man kunde ju justera vågar efter mig innan jag blev rökfri... och jag har inte riktigt fattat att jag gått upp i vikt än... eller ens vad det finns att fatta... för jag har ju många gånger hört människor runt omkring mig prata om sin vikt... och jag har ju aldrig förstått det där med att må kass av sin vikt... inte så konstigt eftersom jag varken gått upp eller ner i vikt... det spelade ingen som helst roll vad... hur mycket... eller lite jag ätit... jag vägde 67 kilo oavsett.

Ja så jag blev allt lite förvånad när vågen visade 77 kilo idag... samtidigt som det trillade ner en och annan polett... tacka fan för att jag tycker att det är lite jobbigare att resa på mig eftersom jag nu släpar omkring på 10 kilo extra... och 10 kilo är ju faktiskt 10 kilo... och nu när jag sitter här och skriver så kände jag på två 1 1/2 liters läskflaskor (det blir ju 3 kilo) och fan det är ju jobbigt att gå och bära med sig 6 stycken sådana flaskor om jag ska gå en längre sträcka (och då blir det ändå bara 9 kilo)... och jag får lite perspektiv... kanske behöver jag fixa fler muskler för att orka bära min ökande vikt?

Men fan... jag har ju ändå lyssnat på alla som snackat om sin vikt... bantning... träning... och det har varit rätt bekvämt att bara få vara betraktaren eftersom det verkar vara en rätt jobbig pryl för många... så jag är en smula rädd för att börja bry mig om min vikt... jag är ju trots allt en beroende och har en tendens att inte riktigt fixa det där med lagom... det blir gärna allt eller inget...

... men vilken grej... det finns 15% mer peter idag än för bara ett halvår sedan... och jag vet inte riktigt vad jag tycker om det... för jag tycker ju faktiskt rätt ofta bra om mig själv... och då blir det ju bara mer att tycka om...

Kommentarer :

#1: Elvira

Jag tror jag älskar dig!!!!



Du har ju gått upp mer än mig!!!

JIPPPIEEEEE!!! :)))



Och eftersom jag förstår att vikt inte är av så stor vikt för dig, så blir ju inte du stött för att jag blir glad..å det är fanimig fantastiskt!!!

(Såna som är viktfixerade skulle kanske ta lite illa upp eller nåt...)



Ja jisses vilket bra inlägg..tusen tack Peter, nu kan jag somna lycklig!



L



Kram kram

skriven
#2: Elvira

Å förresten..dina nya kilon klär dig, så behåll dem!!!

(alltså på riktigt, inte för att jag dessutom är nöjd L)



Kram igen

skriven
#3: peter

kilona gör väl inte så mycket... det är mest de där stånken och stönen när jag reser mig från soffan som oroar mig en smula L...



(((kram)))

peter

skriven
#4: rebecca ibland ;)

hahaha men en annan sak :D

de kanske e muskler som har gjort att du väger mera ? ;) muskler väger ju mera än fett :)

( de har min idrottslärare sagt) hihi

kram :D

skriven
#5: peter

Det är garanterat INTE muskler L...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :