Dammråttorna...

... tar över.

Det är inte så att jag slutat att städa... har för mig att jag dammsugade för bara några veckor sedan... ja jag har ett vagt minne av detta och när jag kollar under sängen så är det inte så att dammråttorna anfaller mig... eller så har de flyttat... för när jag kollade i köksföntret nu så såg jag att några hade bosatt sig mellan några av mina burkar jag har där...


... ser ni dem... dammråttorna mellan burkarna?

Fan... tycker knappt att jag har hunnit sätta mig ner... nöjd och belåten över att ha skurat hela köket... och även köksfönstret (jaja inte putsat fönsterna men va fan någon måtta får det ju vara)... så jag blir förvånad... ja nästan lite chockad över vad jag får se... damm lever verkligen ett eget liv... och det spelar ingen roll att jag inte varit hemma så himla mycket den senaste tiden... dammigt blir det ju ändå...

... är det sånt här som människor sysselsätter sig med?

Städar bort damm på fönsterbänkar och sånt... fejar och dammsuger jämt... t.om. jag har ju handlat städprylar som tydligen ska användas till att damma... provade faktiskt att använda mig av en sådan mirakelpryl en gång... den skulle tydligen funka som en slags magnet och dra till sig dammet... men fan... efter ett drag så var den ju kolsvart och dammet bara yrde runt... och jag tog ett beslut om att det man inte ser finns inte... undrar om det beslutet har någonting att göra med att det lätt blir väldigt dammigt hemma hos mig?

Hellre lite skit i hörnorna än ett rent helvete är ju annars en gammal slagdänga som funkar rätt bra... tror att jag kör med den idag också och tar det där med städningen en annan dag... jag har ju faktiskt torkat av bildskärmen på TV:n... så jag tror att jag nöjer mig med det och blundar när jag öppnar fönstret i köket... det brukar funka *L*...

Kommentarer :

#1: Elvira

Men du..om du öppnar fönstret så blåser de ju snart ut..?

Korsdrag är en bra grej annars..L

Själv mutade jag mitt lilltroll idag, bad henne om städhjälp, å hon fixade uppdraget på mindre än 10 min..å summan hamnade på 120:-

Det är sånt som får mig att få städlust själv, att komma billigt undan..Nä, kolla på tv´n du,nu när du har klar sikt..



Kram kram

skriven
#2: peter

jaaaa... att jag inte tänkte på det... tack tack tack... tvärdrag... genialiskt L...



(((kram)))

peter

skriven
#3: rebecca mcnugg

eller så gör du såhär. du blåser ner dammet på golvet, o så puttar du in de under en säng, soffa eller liknande :)

de som inte syns finns inte ;)



haha kanske inte den bästa lösningen men..

kram :)

skriven
#4: peter

Jag håller med dig... det som inte syns finns inte L...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :