Dans...

... pratas det.

Jag har pratat dans idag... med flera stycken.
Och dans är ett brett område... oerhört brett har jag börjat förstå... för först när det pratades dans så missuppfatttade jag det totalt... jag var helt och hållet inne på en speciell sorts dans... man kan lugnt säga att jag inte hade mina vidvinkelsglasögon på mig... det var mer av sugrörsseendet faktiskt... och det var väl inte så konstigt... ni vet... fördommar... midsommar... midsommarstång... och...


... små grodorna.

Men fan... det finns ju sååååå många fler sätt att dansa på... och ärligt... när fan dansade jag "små grodorna" sist?
Möjligtvis hemma hos min mormor för flera hundra år sedan... och det var inte ens på midsommar utan på julafton... jaja... vilken skev bild av verkligheten jag kan skapa åt mig själv när jag bestämt mig för en bild i mitt huvud... vi snackade vidare och en helt annan bild av hur en midsommarsdans kan se ut började ta form i mitt huvud...

... inte ett endaste dugg lik "små grodorna"... nä nu pratades det om ett klassiskt svenskt dansband... och midsommar på ett torg... och bilden som jag målade upp för mitt inre innehöll nu inte längre några leende barn... nä jag såg skitfulla, trädsko-dansande och med snuset rinnande vuxna män... beväpnade med en dunk hembränt i ena handen och ett knogjärn på den andra framför mig... och även om det var en fantasi i mitt huvud så var jag någonstans glad över att slippa den dansen... som till råga på allt pågick till ljudet av ett svenskt...


... dansband (vill bara påpeka att bandet på bilden inte har någonting med texten att göra).

Nu hade mitt slutna sinne inför det här med midsommarsdansande öppnats... och jag tänkte på hur det sett ut de senaste åren för mig... jag har ju under alla mina år som drogfri tillbringat mina midsommrar på konvent och inte sett röken av varken fylla eller dansband... det har funnits små grodorna dansande runt en midsommarstång men jag har hoppat över den biten... vilket inte innebär att jag struntat i att dansa... förra året svängde det kraftigt till ett reggeband som spelade live i Härnösand... och på de flesta konvent så är där ju nästan alltid ett...



... rave att släppa loss till (denna bild är från ett midsommarkonvent i Sundsvall).

Nu blev det lite annorlunda i år... för första gången på jättelänge så ska jag inte upp till norrland för att fira midsommar med mina fina vänner där... det känns konstigt och jag känner stor saknad... men fan... livet är som det är och detta året så är det världskonventet i Barcelona som gäller... och ett litet konvent i Malmö nästa helg.

Men jag har vänner att hänga med i morgon ändå *L*... jag är ju en jätterik kille med massa vänner... och jag och en kompis åker upp till Göteborg i morgon... vi ska sova över och fira midsommar någonstans utanför Göteborg... ett helt gäng narkomaner... utan knark eftersom jag helst umgås med drogfria narkomaner... och jag hörde min vän nämna något om dans när jag snackade med honom nyss... frigörande dans hette det visst... och det ska bli spännande att se vad det innebär... vem vet...kanske är det ett annat namn på...


... små grodorna.

Jag ser med stor spänning fram emot att ta reda på den saken...

Kommentarer :

#1: Anonym

mmmm önskar jag kunde följa med dit det vore sååå kul men nu va d visst alldeles fullt tydligen vi var väl sent ute... hoppas iaf att du får en superfin midsommar o glöm inte att plocka 7 sorters blommor o dröm om din tillkommande(hehe mej) så ska ja inte göra om samma misstag som innan o plocka 7 st killar o lägga under kudden o drömma om blomster...miss you=o) Anette

skriven
#2: peter

Nu fick du mig att skratta högt... L... vilken JÄTTEKUDDE du måste ha haft L... jag gillade faktiskt att plocka blommor när jag var en liten pojke...



... får väl stoppa ner ett gäng blommor i sovsäcken... det får inte plats några flickor i den... så jag får väl börja med blommorna L...



(((kram)))

peter

skriven
#3: Anonym

d kommer mera =o) A

skriven
#4: peter

Blommor eller flickor?



(((kram)))

peter

skriven
#5: anette

håll dej till blommorna så ska jag få dej o skratta =o)

skriven
#6: peter

ska du kittla mig under tårna?... L...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :