Flaggor...

... har jag tillverkat idag.

Som en förberedelse till årets VågaVa go beach har jag idag...


... målat flaggor.

Som många av er säkert vet så brukar ju vårat varumärke vara våra hjärtformade ballonger... men eftersom vi i år har satsat våra stålar på att utbilda oss till addiktologer så kör vi med ett lite billigare allternativ... vi klippte sönder ett lakan och använde oss av lite gammal tygfärg som låg hemma hos mig och skräpade... och vipps så hade vi fixat ett gratisallternativ som kommer att göra det enkelt att hitta oss på stranden i år också... vilket väl i.o.f.s. inte är så svårt ändå eftersom det inte finns sååååå himla många volleybollsnär på stranden heller (visst det finns några stycken men jag tror nog att man rätt snabbt fattar vilket som är vårat nät *L*)... jaja i vilket fall så ska det inte vara några större problem att hitta oss när vi har... 


... hissat upp vår hjärtflagga i luften ovanför alla vackra och värdefulla människor på stranden.

Det är jätteviktigt att ha ett riktmärke att kunna ta sikte på... det räcker ju att man går ut i vattnet en dag när det är lite strömt i vattnet för att man helt plötsligt har kommit lååååångt ifrån sin utgångspunkt... och jag vet av erfarenhet att det inte bara är vi som hakar på VågaVa till stranden på Tylösand som har använt sig av våra ballonger för att hitta varandra bland alla dessa badande människor... när det är soligt och varmt så kan det vara hur mycket folk som helst på stranden... fan vi snackar integering på riktigt... är det någon av er som läser detta som har social fobi så kan jag varmt rekomendera er att hänga med oss till Tylösand...

... det är många som har synpunkter på vårt beach-projekt... och det kan jag förstå... för om man inte stannar upp och tänker till en smula så kanske detta projekt verkar lite väl flippat... och det finns säkert en och annan som inte kan förstå att det handlar om sååååå mycket mer än att ligga på stranden och sola... för det ser ju ut som om vi har semester... att vi inte gör någonting... och inget kan vara mer fel...

... att åka till stranden varje dag i fem veckor oavsett väder tar på krafterna... och ger samtidigt mig massor av nya krafter... det händer någonting som jag inte kan beskriva i ord... någonting som behöver upplevas för att förstås... jag vet att det tar ungefär en vecka för mig att komma in i strandlivet... att bli ett med Tylösand.

Men det är inte det som är grejen... nä det mest fantastiska med vårat go beach-projekt är att det funkar över all förväntan... har man social fobi och hänger med oss till stranden i två veckor så kommer det att ske en förändring... har man inte pallat att stå i kön på hemköp eller åka buss så kan man helt plötsligt det... utan några som helst problem... har man inbillat sig att man är en person där det står narkoman stämplat i pannan för all framtid så kommer man till insikt om att så inte var fallet... om man trodde att man aldrig kommer att passa in i samhället och för alltid känna sig utanför så har man på två veckor lärt sig att det inte är sant...

... fem veckor på stranden i alla väder är någonting helt magiskt... tro mig.

Kommentarer :

#1: Anonym

du e så fel på det så du fattar inte, att ta ut nynyktra personer på en av sveriges folktätaste strand och tro att det på nåt sätt skulle bota eller processa typ social fobi, så är du så fel på det så du fattar inte. social fobi kan man behandla med kbt, samtidigt som man försktigt exponerar personen för folksamlingar och definitivt inte som nynykter, gått upp i vikt och på en starnd för det fina folket. du är så pedagogiskt långt ifrån det syfte du försöker förklara och lika långt ifrån psykologikt och terapeutiskt. det är som att släppa in en sexuellt utsatt tjej eller kille på en avdelning för dömda sådana och anpassa sig till det som är problemet. här ska du bo eller att skicka en nynykter missbrukare till christiania, här ska du träna på att bli drogfri. Hela grejen har bara ett enda syfte och det är att uppfylla dina behov, det är bara att inse och erkänna faktum, som du dessutom själv har uttalat. allt jag gör gör jag för min egen skull och så lite som möjligt för så mycket pengar som möjligt, detta är dina ena ord peter, glöm inte vad du säger, det är viktigt.att ligga på stranden har ingenting med varken, prevention, vård,rehab, habilitering,intergrering, du är så himla snett på det så det är en tragedi att du som enligt sägen håller på att gå nån kurs i man arbetar med processer.vet du över huvud taget vad en process är?????????

skriven
#2: peter

suck...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :