Fotboll...

... är så stort.

Firade ju midsommar med förbundskaptenen för vårt landslag i fotboll... det var stort... det är ju inte varje dag som jag sitter vid samma bord som en sådan celibritet... vi snackar landslaget... och fotboll... inte vilka matcher som helst utan...


...VM i fotboll... för hemlösa.

Det gick inte så bra för Sverige i VM... vi slutade näst sist och min kompis (fan vad häftigt det är att kunna kalla förbundskaptenen i fotboll för min kompis *L*) förbundskaptenen berättade att de hade spelat om sista platsen mot Belgien och vunnit... vilket i praktiken innebar att Belgien vann ett pris som bästa kämpande lag eftersom de kom sist... och att Sverige inte vann någonting... jag har mina teorier varför det inte gick bättre för vårat landslag i VM för hemlösa... och varför Afganistan vann VM...

... vi har helt enkelt för få hemlösa... i Afganistan däremot så finns det ju hur många som helst... och det kan fan inte vara lätt att träna ihop ett fotbollslag för hemlösa i Sverige... jag känner massor av numera nyktra narkomaner som levt som hemlösa hur länge som helst... vissa faktiskt rätt bra på just fotboll och skulle kanske kunnat platsa i laget... men grejen var ju att när de var aktiva narkomaner så visste ju varken de själva eller omgivningen om eller när de skulle dyka upp... som aktiv narkoman händer det rätt ofta att det liksom händer något oväntat på vägen till matchen... å när de väl väljer att bli drogfria så brukar ju det mesta lösa sig... även med tak över huvudet... och då kan de ju inte längre vara med i laget för att då är de ju inte längre är hemlösa...

... ja det är ett helvete att vara förbundskapten i landslaget för hemlösa i detta landet... men några år till med moderaterna och en ekonomisk kris kanske gör susen för vårat landslag... för om det fattas pengar så är det väl inte så troligt att bostäder till hemlösa har högsta prioritet... och då kanske vi går långt i nästa VM för hemlösa... heja heja... friskt humör...

Nu så har vi ju fler landslag i fotboll... som vårat nya landslag U-21:orna... och nu ska jag sätta mig framför TV:n och hålla alla tummar jag har... så en gång till... 


... heja heja... friskt humör...

Kommentera inlägget här :