Gå direkt i fängelse...

... utan att passera gå.

Så låter det i monopolspelet... men det är inte samma sak i verkligheten.
Jag gör mitt bästa för att komma in på fängelset i Halmstad... och det är fan inte så lätt... vem kunde ana detta... här har jag levt stora delar av mitt liv med att försöka hålla mig utanför murarna... i en ständig oro för att åka in på kåken... det hörde ju liksom till mitt gamla liv att man inte riktigt levde inom lagens ramar... och man aktade sig för att hamna på...


... Långholmen.
 
Men nu så vill jag då in på kåken... för att se en teater och träffa en polare som ska uppträda inne på Halmstadskåken... jag har tillstånd att komma in eftersom jag hänger med på NA-möte där inne ibland... men det ska ju ändå ringas och fixas för att jag ska kunna komma in denna gången... och jag håller fortfarande tummarna för att det ska lösa sig.

Ja som det kan va... dem kunde tro att jag skulle vilja gå i fängelse utan att passera gå... men det är ju klart... det är lite flippat att kunna gå därifrån utan problem och när JAG SJÄLV vill... ja som det kan bli... här sitter jag och håller tummarna för att kunna komma in på fängelset... hehehe...

Kommentarer :

#1: Elvira

hehe..lite "baklängesvals" alltså..



Hoppas du fick komma in då, å att teatern va bra.. Kan ju förstå att det är lite krångel, att man inte blir insläppt hur som helst, det är ju inte riktigt som en "vanlig" teater..

Är det interner som spelar också, eller folk utifrån? Annars kanske du kan fixa en specialföreställning utanför murarna?



Hur som helst, hoppas du fått dig lite finkultur till livs då;)



Kram kram

skriven
#2: peter

Det är inte föränn nästa vecka teatern ska vara... Gotlandteatern som har turnerat runt på kåkarna i massa år redan... och eftersom jag känner killen som ska uppträda så vill jag komma in...



... jag fick inte tag i fängelsedirektören idag så jag hoppas på bättre lycka imorgon...



(((kram)))

peter

skriven
#3: Anonym

Lycka till;)

skriven
#4: peter

Tack... håll tummarna...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :