Jag gråter...

... inte krokodiltårar... utan äkta riktiga tårar (tack till er som lärde mig skillnaden).

Ja minsann... det gör jag... som vanligt är det en film som öppnat mina tårkanaler på fullt sprut... ja herregud vad berörd jag blev... och jag tänkte att jag skulle skriva här om vad det nu var som berörde mig så mycket... filmen jag såg hade jag sett innan... det var några år sedan... och jag ska ärligt säga att jag inte riktigt var beredd på min egen reaktion.

Vad var det då för film?

Jo det var 28 dagar... en film om en tjej som hamnar på ett behandlingshem... 12-stegs naturligtvis *L*... och visst det finns en hel del som jag kan beröras av i denna film... jag är ju samma lika ni vet... men det var inte så mycket den grejen som berörde mig... nä det var blandningen av människorna i hennes grupp... och jag blev så berörd för att jag känner igen mig i att själv ha en minst sagt brokig skara vänner... för så är det ju i vår gemenskap... vi har en härlig mångfald... och vi är alla lika unika... som tillsammans kan skapa mirakel... inte bara...


... jättefina konstverk som tavlan vi målade på konventet.

Jag grät av en djup tacksamhet över att ha sådana vänner som jag har... jag grät av glädje över att vara så priviligerad... ja jag grät av sorg över vad vi kommer ifrån... över alla de av mina vänner som inte har vågat ta klivet in i vår gemenskap.

Jag grät för att jag kan gråta... och mina tårar kändes mer värdefullare än alla diamanter... än allt guld... jag grät för att jag är rik på riktigt... jag har vänner i alla åldrar... från massa olika länder... tjejer och killar... hetro och homo... från alla samhällsgrupper... rika och fattiga... långa och korta... röda och blåa... tjocka och smala... ja ni fattar... jag tillhör den finaste samling människor som jag kan tänka mig... bland mina vänner får jag vara mig själv... hur jag än är...

... woooow... och idag på filmen så blev jag påmind om denna fantastiska rikedom... snacka om överflöd på riktigt... och inte vilket överflöd som helst... nä ett överflöd av äkta...
 

...kärlek...

Kommentarer :

#1: Elvira

..du är makalös..du skriver om tårar så jag får tårar jue..sluta genast med det..L



Är det en svensk film, går den att hyra? Vill åxå se..



Ja det är ett häftigt "VI" vi har..flyter fortfarande omkring på ett lyckoladdat moln, love is all around, känner mer o mer att jag lyckats få in äkta sanning i min tattoo..som tur är;)



Kram fina vän

skriven
#2: peter

Nej det är en amerikansfilm med sandra bullock (kan hon heta så tro?)... och det gick på bio för ett gäng år sedan...



... vårat VI är fan så mycket mer än VI ibland förstår... tror jag L...



(((kram)))

peter

skriven
#3: rebecca mcnugg

asså, du skriver verkligen hur bra som hellst :)

så klockrent :) önskar att jag oxå kan lära mej skriva så där bra nån gång ..



tihie :)

skriven
#4: peter

Tack... igen L... alla skriver vi på vårat sätt och det tycker jag om... det finns liksom inga regler... bara ord...



(((kram)))

peter

skriven
#5: cecilia

hm de är inte bara ord.. de är med känsla du skriver ju.. skillnad de vettu.. mm håller med .. att du får ur dej sakerna såå att de känns ju.. som sagt gillar din blogg oehört mycket.. o du lär ju säga tack istället för att slå bort positiva ord som du kallar dem till dem som skriver det på din sida.. kram.. kärlek..

skriven
#6: peter

Jo det är med känsla jag skriver... för det mesta... och det är väl det som är det största med min drogfrihet att jag har börja´t att fatta det här med känsla L... det var ju lite si och så med det tidigare...



... tack för dina fina ord...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :