På resande fot...

... igen.

Det har varit mycket sova borta den senaste tiden för mig... och nu bär det iväg igen... denna gången med liggunderlag, sovsäck och...


...myggnät.

Visserligen lite överkurs med myggnätet... men det "bara" låg där sidan om min sovsäck så det åkte med... köpte det när jag var i Indien förra året eftersom det snackades om malaria innan vi åkte då... och malaria ville jag ju inte ha... just den sjukdommen dog en av mina vänner av tidigt... han var bara 18 år när han dog och det var innan mina vänner började dö som flugor huller om buller av drogerna... för så ser det ut... att droger dödar är ingen skrämmselproppaganda... det är sant.

I början av mitt missbruk så dog de flesta av mina missbrukande polare i olyckor som vi inte direkt relaterade till missbruk... men när man tänker efter så var det oftast ett resultat av droger... inte sällan i samband med trafikolyckor... jag kommer ihåg en midsommar hemma hos mig... jag brukade ha STORA midsommarfester med MASSOR av polare från när och fjärran... och den sommaren var inget undantag... det blev den sista midsommarfesten hemma hos mig... på midsommarmorgonen när vi håller på att vakna märker vi att det fattas en bil och två av våra vänner...

... vi skojar och skämtar om att de säkert har kört i diket på fyllan... då en polisbil kommer körandes in på gården... polisen tar mig åt sidan och berättar att man hittat bilen... mycket riktigt i ett dike... att en av killarna var död och att de andra låg svårt skadad på sjukhuset... vi slutade skratta åt våra "skämt" när verkligheten kom och hälsade på... jag minns fortfarande de förtvivlade föräldrarnas samtal.

De senaste 10 årens midsommrar har inga av mina kompisar dött... och när jag tänker efter så är det inte så konstigt... fast de flesta av mina polare är narkomaner... så länge vi inte petar i oss knark och sprit så minskar dödligheten bland oss dramatiskt... och ni ska veta att vara drogfri håller mig inte bara levande... min drogfrihet ger mig ett liv värt att leva... och det är är stor skillnad på att hålla sig vid liv och att verkligen leva... tro mig.

Glad midsommar på er vackra och värdefulla människor.

Kommentarer :

#1: livelev

Jepp. Exakt så är det. Jag blir så less på folk som babblar en massa om att narkomaner dör pga allt möjligt annat... Drogen dödar narkomanen. Så enkelt.

skriven
#2: peter

Ja det är oerhört enkelt... ibland kanske för enkelt för oss människor som vill "förstå" en massa prylar och gärna krångla till det så mycket som möjligt så vi verkar smarta... hallå... jorden är rund... kan vi kanske snacka om något vettigt istället L... om vad man gör när man lever kanske... kärlek å sånt...



(((kram)))

peter

skriven
#3: anette

ha en underbar midsommar=o)glöm inte blommorna<3

skriven
#4: cecilia

hm.. jag håller fullständigt med där.. har läst bloggen du skrivit ut ang. midsommarn.. o såå är de ju.. fulla, bråk, barn som far illa.. you name it.. detta är min första nyktra midsommar.. har inte planerat nått.. kanske vågar jag inte.. vad vet jag.. men tar en stund i taget såå.. önskar alla en trevlig midsommar.. sänder även en tanke till dem som fortfarande lider där ute.. kärlek och en stor kram till dej Peter.. kram Ceilia

skriven
#5: Eva T

Hej min Vän !

Önskar dig en underbar midsommarhelg.

Kram

skriven
#6: peter

Och lite sent... men som de säger bättre sent än aldrig så önskar jag er en trevlig helg...



... det är ju fortfarande "bara" lördag...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :