Positiva...

... linser.

Ja valet är mitt...


...vilka linser...

 ...ska jag välja att se på livet med?

Det låter så jävla självklart att sätta in de positiva... och det vill jag såklart... men att det skulle innebära att jag får hoppa och skutta genom tillvaron med ett lyckligt leende på läpparna... det tror jag inte... så funkar inte mina positiva linser... nä jag vill leva på livets villkor och det är inte alltid en dans på rosor... men med mina positiva linser så kan jag välja att se möjligheter i svårigheterna... med mina positiva linser så pallar jag att möta både sorg och glädje... med mina positiva linser vågar jag möta verkligheten som den ser ut... på riktigt.

Mina positiva linser tar inte bort det jobbiga i mitt liv... nä de är ett hjälpmedel som hjälper mig att stå kvar... vad som än händer... som får mig att tro på att jag kan fixa allt möjligt utan att behöva peta i mig droger... och det är med hjälp av mina positiva linser som jag slipper att vara ett offer... det är när jag ser mig själv genom mina positiva linser som jag inser att jag är en... vacker & värdefull människa... och faktiskt kan känna att det är sant... på riktigt.

Vilka linser väljer du?

Kommentarer :

#1: Elvira

Jajamän, vacker o värdefull, rätt o riktigt..

Just nu har jag satt i dubbla positiva linser i varje öga, ser alla möjligheter med att INTE fixa den sat...svordom teorin i morgon..behöver inte åka till Sundsvall då, får åka på semester istället..å nån annan får köra..det blir bra, hur det än blir..

Glad att du har flera askar, så jag vet var jag kan låna när mina..eller OM mina tar slut..



Kram kram

skriven
#2: peter

Ja jag har ju ett helt gäng nu L... både vänster och höger... och jag tror nog att du fixar teorin med glans imorgon... jag håller tummarna...



... Sundsvall... inte Umeå???



(((kram)))

peter

skriven
#3: Anonym

Norrland som norrland..det är ju nästgårds alltihop;)



Jo, jag vet att du gör det-Tack, talar om hur det går direkt, så du slipper vara handikappad allt för länge..L

Skriver vid 2..shit, peppar peppar..men jag har en ganska bra känsla..



Ska du upp till Umeå? Men det är ju midsommar, då jobbar jag , vi har nåt stort firande utanför Kålmården, jag ska visst laga mat..hehe..snacka om fel kock i soppan..eller hur man nu säger?



Jaja, nu är det straxt natti här, så sov så gott



Kram kram

skriven
#4: peter

Jaha... jag trodde att du skulle upp på midsommar... tyvärr så har jag inte råd med det i år... för första gången på 10 år så ska jag inte fira midsommar på ett NA-konvent...



... suck...



å du... det kommer att gå hur bra som helst... såklart...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :