Addiktolog...

... kommer jag inom en snar framtid att kunna kalla mig.

Och det är jag fan stolt över... för det är något som jag kan stå för med hela mitt hjärta... och att få lov att ta del av denna utbildning ser jag som en gåva... det är inte så "inne" bland "expertisen" att förespråka total drogfrihet längre men det skiter jag i... jag tror på att leva helt drogfritt... jag är ju trots allt en beroende... allt eller inget *L*.

Jag vet att det finns människor som inte tycker att jag är en "riktig narkoman" och att jag borde hålla käft eftersom jag inte fattar vad det handlar om när man knarkar på riktigt... och jag kan förstå dessa människor... det tog mig mer än 40 år innan jag själv öppnade mig för tanken att jag kanske kunde ha ett liiiiiiitet problem med droger *L*.

Att ha addiktolog som titel passar mig alldeles utmärkt... dels för att det inte är en fullt ut accepterad titel... än... och dels för att det är just en addiktolog som kan förstå mig och mitt problem... och inte minst se lösningen på det problemet... som addiktolog slipper jag lösa ett drogproblem med droger... och det känns fan bra... för jag vill hellre vara en del av lösningen istället för en del av problemet.

Lösningen är väldigt ofta inte alls vad vi tror... ofta så fastnar vi och lägger all energi på att försöka lösa ett problem... istället för att göra något helt annat istället... jag har inte slutat röka utan valt att vara en rökfri rökare istället... jag tror inte att alla riktigt förstår vad jag menar med det... men det spelar ingen roll... för det funkar...

Kommentarer :

#1: Synne

Ville bara titta in och säga att du har en fin blogg.Mvh Synne

skriven
#2: peter

Tack... vad skoj att du tycker om mig blogg... nu blev jag allt lite stolt L...



(((kram)))

peter

skriven
#3: Anders T Peedu

Addiktolog ... va f-n är det!!!??? En ost, eller ... vänt vatten kanske ...

skriven
#4: peter

Vänt vatten är inte att förakta... så icke heller addiktilogin...



;-)



kram

peter

skriven

Kommentera inlägget här :