Äntligen...

... hemma.

Riktigt trött efter en låååååång dag... fan vad skönt att ha ett hem att komma hem till... det är verkligen lyx... vardagslyx *L*... hade en rätt intressant diskussion på kina-haket efter mötet idag... och jag börjar verkligen inse vilket högt pris jag får betala för att ha åsikter...

... det är så jävla lätt för mig att fastna i "rätt eller fel-diskussioner"... och det är inget som tillför mitt liv ett endaste dugg... så jag tar fan semester från åsikteriet en liten stund... så bara för idag så tror jag nog att jag tar mig friheten att leva efter devisen...

... att... "jag säger inte att mitt sätt är rätt sätt... bara att mitt sätt är mitt sätt"...

... det finns ju många sätt att se på livet... jag kan inte låta bli att klistra in en åsikt som jag hittade på en annan blogg... och vad vet jag... han är säkert helt övertygad om att hans åsikt är den rätta... eller hur?


     

"Dessa parasiter

Länk - Kommentarer (11 st)av Egon Svensson den 25 mars 2009 kl 08:34

Jag och min fru for igår till staden för att storhandla på Willys. Vi valde en parkeringsplats intill en park då vi hade lite andra ärenden i centrum. Vi blev förskräckta då vi fick se en hoper A-lagare ta upp plats på bänkar som egentligen skall vara till för vanligt folk. Där satt de och kolkade brännvin och var högljudda så att alla förbipasserande fick skämmas.


Barn och pensionärer, och andra med för den delen, blir ju skrämda av dessa parasiter som lever på skattebetalarnas pengar och inte vill arbeta. Ja, jag tycker att A-lagare och knarkare kan klassas som sanitära olägenheter. De förstör hela stadsbilden och att de inte kan uppföra sig som normala människor borde få gemene man att reagera. Jag tycker att det bästa vore att upprätta särskilda boenden för dessa skränande luffare, någonstans där de inte stör allmänheten. Alternativet kunde vara att skicka dem alla på behandling, och efter det vägra att ge dem ekonomisk ersättning om de inte vill arbeta.


För jag är övertygad om att A-lagare egentligen är lata och bekväma människor som mycket väl skulle kunna arbeta om man ställde lite krav på dem. Problemet är att det ställs tydligen inga större krav på dem. De kan gå till det sociala och hämta sina månatliga pengar och sedan gå ut och supa upp dem. Vissa av den har sjuk- eller förtidspension och det är än mer allvarligt.


Missbruk brukar populärt kallas för en sjukdom, som den "sjuke" inte har någon kontroll över. Det tror jag är rent nonsens! Missbrukaren är lat helt enkelt. Han vill inte arbeta och dra sitt strå till stacken. Han vill vara befriad från ansvar. Tänk om alla skulle sluta arbeta och sätta sig på parkbänken och supa istället. Hur skulle då samhället kunna fungera?


Jag tycker det är för bedrövligt att de ska få ta upp stadens bänkar och skräpa ner med sina gröna påsar, burkar och flaskor överallt. Jag tycker landets kommuner borde ta tag i detta problem. Vanliga människor ska kunna gå i parker på sommaren utan att bli ofredade av dessa parasiter."



... ja du Egon... vi tycker inte riktigt samma lika du å jag... intressant... vem av oss som har rätt eller fel kan nog variera beroende på vem vi frågar... men en sak har vi gemensamt... och det är att vi bägge har en åsikt...

Kommentarer :

#1: Eva T

Hej min Vän !

Tack för en hm ja vad ska man säga, diskussion igår.

Jag ska också ta en paus. Men jag ska läsa på lite mer för det ena utesluter inte det andra. Information och arbete, inte strid och fanatism. Krama vår gemensamme vän när du stöter ihop med henne. Hon tar ju tid i början på veckan hade så gärna kommit till byn på onsdag men jag jobbar, that s life. Kram till dig så här på lördagsförmiddagen.

skriven
#2: peter

ja jösses vad vi kan diskutera du å jag L... hehehe...



... vi behövs...



... å jag ska ge henne en kram från dig...



(((kram)))

peter

skriven
#3: Sniglon

Det är ju det som är så bra, att man kan diskutera oavsett om man tycker olika eller ej. Tror det är vuxenpoäng t.o.m;))



Kram

skriven
#4: Anonym

jag vill inte vara taskig mot "Egon".....men jag håller med dig Peter!....att missbruk inte är en sjukdom är så rätt....det är ju något man själv har valt....-även om det ibland är jobbigt att stå för sin åsikt så vill jag bara säga....keep th

skriven
#5: kossi

jag vill inte vara taskig mot "Egon".....men jag håller med dig Peter!....att missbruk inte är en sjukdom är så rätt....det är ju något man själv har valt....-även om det ibland är jobbigt att stå för sin åsikt så vill jag bara säga....keep the good work flowing ( alla har rätt till sina åsikter, alla har rätt och alla har fel),,ha en värdefull dag, o tack för denna underbara blogg...=)

skriven
#6: Ammie

Rätt intressant att läsa hur folk uppfattar "A-lagare" själv är de för mig människor först och främst! Sen vad de ska kallas är för mig helt ointressant men att ge dem en hand ett leende Whatever ligger mitt hjärta närmare. Varför över huvud taget sätta namn sjukdom eller inte vem fan vill hamn i deras situation? Sen medför en hög alkoholkonsumtion sjukdomar som skulle ta upp en stor plats i din spalt så nja.. sjukdom finns nog med i bilden. Men jag tror inte de själva ser sig som sjuka och behöver supa för den orsaken. Utan det är abstinensen som gör att flaskan är viktigare än allt och då menar jag ALLT. du känner ju mig Peter så då vet du att jag sett den jävla alkoholen förstöra mycket i min omgivning men än idag är dessa bröder och systrar mina vänner. En solglittrande kram/Ammie

skriven
#7: peter

Visst är det lite underligt att vi lägger så mycker energi på att leta efter olikheter hos varandra när vi egentligen är så otroligt lika varandra... kanske för att vi är rädda för att försvinna i mängden kanske L?



(((kram)))

peter

skriven
#8: EDlvira

Jaså, du hittade åxå Egon.. Jag tror faktiskt inte att Egon är på riktigt, men det har ju mindre betydelse kanske, för åsikterna lär ju finnas ändå..lite läskigt, okunskap kan skrämma mig ganska ordentligt ibland.

Men den här människan har ganska extrema ideer om allt, insåg jag, när han va inne hos mig o tyckte till om feminism, liiite för extrema för att riktigt hålla hela vägen..nåja, det är väl någon som har tråkigt, å inget bättre för sig..?



Kram kram

skriven
#9: peter

Jo så är det nog... det viktigaste som jag vill ha med mig är kunskapen om vilka fängelse våra egna åsikter kan bygga för oss... är Egon på riktigt så är han fast i sina egna åsikter...



(((kram)))

peter

skriven
#10: Eva T

Hej min Vän å alla andra............

Ja, Egon tycks finnas på riktigt. Jag var tvungen att gå in på hans hemsida.

Ok......men han och jag har en sak gemensamt i alla fall. Vi gillar inte Mc Donalds.

Kram på er.

skriven
#11: Henrik

Att diskutera åsikter om huruvida beroende (addiction) är en sjukdom eller inte är lika dumt som att diskutera om t.ex. diabetes är en sjukdom eller inte. Dom senaste 15 årens hjärnforskning har tydligt visat att det är en sjukdom, det finns bildbevis och ingen behöver längre tvivla. Det är bara att googla.



Kram Henrik



skriven
#12: peter

Åsikter överhuvudtaget är farliga grejer L...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :